Oud en nieuw van bijv. Uw (woon)omgeving/streek
- Remie
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 09 nov 2013, 09:45
Oud en nieuw van bijv. Uw (woon)omgeving/streek
Oké Adam:
Foto's van oud Moordrecht waar ik ook geboren ben:
En nog altijd woon:
Noodzakelijk wegens ...?..., nu hier vanaf 2001
Is 't zoiets wat jij in gedachten had Adam?
Foto's van oud Moordrecht waar ik ook geboren ben:
En nog altijd woon:
Noodzakelijk wegens ...?..., nu hier vanaf 2001
Is 't zoiets wat jij in gedachten had Adam?
Met vriendelijke groet,
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
- Adam van Rijsbergen
- Berichten: 2460
- Lid geworden op: 10 nov 2013, 16:32
Prima Remie,
Hiermee maak je meteen verschil tussen oude foto's in het algemeen en familiefoto's.
De foto in de cirkel is jouw woning in de straat waar je ook geboren bent??? Heel bijzonder.
Overigens was men daar wel aan vernieuwing toe.
Dat deden ze niet overal.
Op de foto hieronder staat het geboorte huis van mijn moeder.
Ma haar oudste zuster (Cor) heeft mijn pas geboren moeder in haar armen. (1921)
Op enkele vernieuwingen na is anno 2014 alles nog hetzelfde.
Flierstraat 44 Lage-Zwaluwe (Westhoek) NB.
Hiermee maak je meteen verschil tussen oude foto's in het algemeen en familiefoto's.
De foto in de cirkel is jouw woning in de straat waar je ook geboren bent??? Heel bijzonder.
Overigens was men daar wel aan vernieuwing toe.
Dat deden ze niet overal.
Op de foto hieronder staat het geboorte huis van mijn moeder.
Ma haar oudste zuster (Cor) heeft mijn pas geboren moeder in haar armen. (1921)
Op enkele vernieuwingen na is anno 2014 alles nog hetzelfde.
Flierstraat 44 Lage-Zwaluwe (Westhoek) NB.
- Remie
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 09 nov 2013, 09:45
Oude watertoren van Moordrecht waar vroeger ook het badhuis in gevestigd was en wij als kind onze eerste douche beurten ( 1 maal per week) gingen nemen.
Nu altijd nog één van de blikvanger als je Moordrecht nadert.
Nu altijd nog één van de blikvanger als je Moordrecht nadert.
Met vriendelijke groet,
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
- Remie
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 09 nov 2013, 09:45
- JAN-E
- BEHEERDER
- Berichten: 5658
- Lid geworden op: 26 okt 2013, 15:55
Annie,
was inderdaad ver voor mijn tijd.
In 1909 kwam hier de paardentram, was nog een heel gedoe toendertijd.
Voor de paardentram moest 3,5 kilometer rails worden aangelegd. Dat het nieuwe vervoermiddel geen overbodige luxe was, mag blijken uit het nogal omvangrijke reizigersverkeer van de spoorwegen uit die tijd. in 1910 vertrokken uit Venray per trein 12.429 reizigers, en arriveerden er 13.937. Het rollend materieel van de paardentram bestond uit drie open en drie gesloten wagens, een vrachtwagen en een pekelwagen. De open wagens werden in de zomer gebruikt en de gesloten wagens reden in de herfst, winter en voorjaar. De pekelwagen moest de tramlijnen vrij houden van sneeuw en ijzel. En de vrachtwagen vervoerde de goederen van Van Gend en Loos en de zware poststukken naar het station.
was inderdaad ver voor mijn tijd.
In 1909 kwam hier de paardentram, was nog een heel gedoe toendertijd.
Voor de paardentram moest 3,5 kilometer rails worden aangelegd. Dat het nieuwe vervoermiddel geen overbodige luxe was, mag blijken uit het nogal omvangrijke reizigersverkeer van de spoorwegen uit die tijd. in 1910 vertrokken uit Venray per trein 12.429 reizigers, en arriveerden er 13.937. Het rollend materieel van de paardentram bestond uit drie open en drie gesloten wagens, een vrachtwagen en een pekelwagen. De open wagens werden in de zomer gebruikt en de gesloten wagens reden in de herfst, winter en voorjaar. De pekelwagen moest de tramlijnen vrij houden van sneeuw en ijzel. En de vrachtwagen vervoerde de goederen van Van Gend en Loos en de zware poststukken naar het station.
- Remie
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 09 nov 2013, 09:45
Jan-E schreef: in 1910 vertrokken uit Venray per trein 12.429 reizigers, en arriveerden er 13.937.
Toppunt van snelheid Jan, de chinezen liepen toen nog achter want die konden er ook wat van hebben ze mij al eens vertelt..!
Ja ja, ik weet het, moet het anders lezen. Maar in eerste instantie las ik het toch echt zo. :lol:
Met vriendelijke groet,
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
- Remie
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 09 nov 2013, 09:45
Er zijn ook schepen naar ons mooie dorp(je) Moordrecht vernoemd. :D
Hier nog wat achtergrond informatie:
De reder is Van Ommeren Shipping. Bouwjaar 1910 lengte 64.66. breed 10.09 speed 9 mijl . vermogen 600 pk Trippel Expansie machine ..Het schip is gebouwd bij de Rotterdamsche Droogdok Maatschappij en heeft een druk leventje geleid in 1922 verkocht zo ook in 1923, 1924, 1934, 1943 Frankrijk, Duitsland, Joegoslavië in de oorlogs jaren gebombardeerd, later weer hersteld.
In 1961 kwam er een einde aan het leven van de Moordrecht 1. Op 26 januari 1961 is tijdens een reis met een lading Pyriet op weg naar Porto Marghera het schip in een vliegende storm vergaan op 3 mijl afstand van de haven Porto di Lido. 4 van de 22 opvarenden kwamen hierbij om het leven.
Hier nog wat achtergrond informatie:
De reder is Van Ommeren Shipping. Bouwjaar 1910 lengte 64.66. breed 10.09 speed 9 mijl . vermogen 600 pk Trippel Expansie machine ..Het schip is gebouwd bij de Rotterdamsche Droogdok Maatschappij en heeft een druk leventje geleid in 1922 verkocht zo ook in 1923, 1924, 1934, 1943 Frankrijk, Duitsland, Joegoslavië in de oorlogs jaren gebombardeerd, later weer hersteld.
In 1961 kwam er een einde aan het leven van de Moordrecht 1. Op 26 januari 1961 is tijdens een reis met een lading Pyriet op weg naar Porto Marghera het schip in een vliegende storm vergaan op 3 mijl afstand van de haven Porto di Lido. 4 van de 22 opvarenden kwamen hierbij om het leven.
Met vriendelijke groet,
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
- Adam van Rijsbergen
- Berichten: 2460
- Lid geworden op: 10 nov 2013, 16:32