Is dit normaal ?????

SOCIALE MEDIA / POLITIEK / WERELD /
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Cor
Berichten: 4866
Lid geworden op: 24 mar 2014, 10:02

Is dit normaal ?????

#1 Bericht door Cor » 09 jan 2017, 13:01


Nou vraag ik jullie is onderstaande normaal ?????

Familie van me heeft tijdelijk een woning gehuurd en betrokken ,wachtend op dat hun nieuwe woning klaar is .
Belt de oudste dochter van de 4 kinderen (16 jaar ) naar haar op het werk zijnde ouders, dat er een man op de zolder zit .
.De vader onmiddellijk naar huis , komt boven de oude huurder tegen van het pand (die blijkbaar nog een sleutel had ) die niet vertrekken wil .
Over de rooie en bijna niet te houden om zijn handen te gebruiken ,toch maar naar de politie toe .
Die zegt niets te kunnen doen en raad met klem aan om zelf niets te ondernemen, daar hij dan strafbaar is .
Hun kinderen elders ondergebracht en zelf hun bed naar beneden gesleept en daar gaan slapen .

Is dit nou normaal in Nederland ????


Gebruikersavatar
Remie
Berichten: 3553
Lid geworden op: 09 nov 2013, 09:45

#2 Bericht door Remie » 09 jan 2017, 16:14

:roll: 't Is echt 'n raar verhaal Cor, eigenlijk te gek voor woorden..!
Maar wie verhuurd jouw familie dat huis, die moeten dan toch iets kunnen ondernemen?
Met vriendelijke groet,
Afbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Gebruikersavatar
JAN-E
BEHEERDER
Berichten: 5658
Lid geworden op: 26 okt 2013, 15:55

#3 Bericht door JAN-E » 09 jan 2017, 16:35

Cor, als de familie een huurcontract heeft dat zij er al in mogen mag de oude bewoner niet meer zonder hun toestemming binnen dringen, hij had sowiezo alle sleutels bij vertrek in moeten leveren.
Dit had ik anders opgelost, geen politie maar ik heb een paar vrienden die dat voor mij in no-time geregeld hadden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Adam van Rijsbergen
Berichten: 2460
Lid geworden op: 10 nov 2013, 16:32

#4 Bericht door Adam van Rijsbergen » 09 jan 2017, 21:57

Jan-e schreef:Cor, als de familie een huurcontract heeft dat zij er al in mogen mag de oude bewoner niet meer zonder hun toestemming binnen dringen, hij had sowiezo alle sleutels bij vertrek in moeten leveren.
Dit had ik anders opgelost, geen politie maar ik heb een paar vrienden die dat voor mij in no-time geregeld hadden.
Mijn idee Jan,
Maar wanneer je het gemeld hebt sta jij ingeschreven en bent i.p.v. gedupeerde verdachte.
Wij hebben ook zo'n geintje, niet in eigenhuis, god zij dank.
Maar in een huurwoning.
Geloof het of niet, die zit er al 25 jaar illegaal.
De echte huurder heeft hemel en aarde bewogen, maar krijgt de illegaal er niet uit.
Het recht is zo krom als een hoepel, daar weten we e.e.a. van.
Cor zijn familie zou ik adviezen, AFKOPEN.
Dat is de enige legale mogelijkheid.
In een nieuwe woning altijd als eerste alle sloten laten vervangen, ook bij nieuwbouw.
Het openboek...
Afbeelding

Cor
Berichten: 4866
Lid geworden op: 24 mar 2014, 10:02

#5 Bericht door Cor » 10 jan 2017, 00:12


Remie Jan en Adam .

Ze hadden geen huurcontract , dat was niet nodig volgens de beide partijen voor zo,n korte duur .
De indringer was de vorige huurder en een broer van de verhuurder die de huur nooit had opgezegd bij zijn broer ,maar wel met zijn inmiddels overleden vrouw naar Bulgarije was vertrokken . En nu dus weer naar Nederland is gekomen en ook behoorlijk in de war is Dat betekent ook dat mijn familie nu onderhuurder zijn en de huur aan de verkeerde betaald hebben . In deze toestand willen ze niet verder en hebben tijdelijk een vacantie woning gevonden en zijn weer aan het pakken .

Gebruikersavatar
Adam van Rijsbergen
Berichten: 2460
Lid geworden op: 10 nov 2013, 16:32

#6 Bericht door Adam van Rijsbergen » 10 jan 2017, 23:27

Heel verstandig Cor,
Het is dus van verhuurder/huurder een duisterzaakje.
Nooit huurzaken regelen in goed vertrouwen.
Trouwens; anno 2017 NIETS aan het vertrouwen overlaten.
Contracten en slaan tot ze niet meer bewegen.
Triest; maar het is niet anders, anders kleden ze nog uit als je al in de kist ligt.
Het openboek...
Afbeelding

Gebruikersavatar
@LM@
Berichten: 177
Lid geworden op: 17 apr 2016, 16:43

#7 Bericht door @LM@ » 12 jan 2017, 15:53

Nooit huurzaken regelen in goed vertrouwen.
Trouwens; anno 2017 NIETS aan het vertrouwen overlaten.
Helemaal mee eens!
In zo'n geval is vertrouwen goed, maar wantrouwen is beter.

Plaats reactie