Nieuwe Topic/Onderwerp

SOCIALE MEDIA / POLITIEK / WERELD /
Bericht
Auteur
wout
Berichten: 1544
Lid geworden op: 10 nov 2013, 23:17

#31 Bericht door wout » 05 okt 2014, 17:57

Coby zegt;De slachtoffers die eventueel in leven zijn moeten die genoegdoening krijgen.

Coby, oprecht ik weet niet of die slachtoffers nu nog genoegdoening moeten hebben.
ja, ze wilde een hele bevolkingsgroep uitroeien op een verschrikkelijke manier.

Maar daders van 90 jaar en ouder nu nog de bak ingooien, lijkt me ook niet humaan.
Ik had het wijzer gevonden van dat instituut dat ze gezwegen hadden en zodoende de slachtoffers
een hoop leed bespaard, i.p.v. het weer op te rakelen.
Nu komt bij die mensen die verschrikkelijke angst weer onnodig boven.

Dat is mijn visie hierover/

Afbeelding

Gast

#32 Bericht door Gast » 05 okt 2014, 18:21

wout schreef:Coby zegt;De slachtoffers die eventueel in leven zijn moeten die genoegdoening krijgen.

Coby, oprecht ik weet niet of die slachtoffers nu nog genoegdoening moeten hebben.
ja, ze wilde een hele bevolkingsgroep uitroeien op een verschrikkelijke manier.

Maar daders van 90 jaar en ouder nu nog de bak ingooien, lijkt me ook niet humaan.
Ik had het wijzer gevonden van dat instituut dat ze gezwegen hadden en zodoende de slachtoffers
een hoop leed bespaard, i.p.v. het weer op te rakelen.
Nu komt bij die mensen die verschrikkelijke angst weer onnodig boven.

Dat is mijn visie hierover/
Ik heb begrip voor jouw visie Wout.
Maar ik denk dat de familie er toch anders over denken.
Wel de bak in gaan, humaan is niet op zijn plaats in dit geval.
Je moest eens weten hoe erg het was wat mensen hebben moeten lijden en dan de daders humaan behandelen?
Nee dat kan er bij mij niet in.
Recht moet geschieden hoe erg het ook is voor de betrokkenen.
Zeker in dit geval.

wout
Berichten: 1544
Lid geworden op: 10 nov 2013, 23:17

#33 Bericht door wout » 05 okt 2014, 21:29

natuur
Schone energie ten koste van wat!!!!!!!!!!!!!!!

Windmolens zullen er komen, ook al is het kostenplaatje een bijdrage van 5 miljard euro per jaar te
kort voor als nog. Dit kost per gezin extra per jaar 270 euro. En dan hebben we het over 10 procent energie.
Maar het zal doorgaan, niet vanwege het milieu hoor.
Maar de heren politici kunnen zich tegenover andere landen niet permitteren om niet met schone energie mee te doen.
Afbeelding

wout
Berichten: 1544
Lid geworden op: 10 nov 2013, 23:17

#34 Bericht door wout » 06 okt 2014, 00:22

coby zegt,Ik heb begrip voor jouw visie Wout.

En ik voor die van jouw Coby.
Op deze manier is discussiëren wel leuk he?
Afbeelding

Gast

#35 Bericht door Gast » 06 okt 2014, 10:34

Ben vroeg heb jullie standpunt gelezen en ben het eens met Wout en Adam Coby. De 90 en 94jarige Duitse oorlogsmisdadigers waren toen nog heel jongemannen geindoctrineerd vanaf hun prille jeugd met het gedachtengoed van hun leiders. Men mag en en moet niet vergeten wat er aan onmenselijks is gebeurd. Als je met jongere mensen praat krijg ik niet de indruk dat ze echt begrijpen wat er wezenlijk is gebeurd is geschiedenis geworden.---Krijg misschien een stortvloed over mij heen voor het volgende. Maxima haar vader was minister tijdens het schrikbewind in Argentinië. Duizenden mensen gemarteld en verdwenen in die tijd. Is nog geen 90 jaar oud wordt/werd niet berecht anderen inmiddels wel. Men hoort er niet meer over. Zijn kinderen hebben part noch deel gehad aan de die zaken wisten waarschijnlijk van niets. Is hen niet te verwijten. Je kunt er nog veel meer over zeggen maar ja verhaal al lang genoeg.---Standpunten bespreken kan ook wel eens verhelderend zijn of iemand op andere gedachten brengen is mij ook weleens overkomen. - Genoeg gefilosofeerd nu ga mijn paraplu te voorschijn halen echt herfst ineens! .

Gast

#36 Bericht door Gast » 06 okt 2014, 11:31

Tijdens de Vuile Oorlog in Argentinië tussen 1976 en 1983 (en volgens sommige nog eerder) verdwenen zo'n 30.000 mensen. In Nederland zijn wij vooral bekend geraakt met dit donkere stukje geschiedenis vanwege de vader van Máxima, Jorge Zorreguieta, die tijdens de Vuile Oorlog een ministerspost had. In deze special een aantal artikelen die hiermee verband houden-------Deze geschiedenis is van recentere datum wist de data niet precies meer bedacht ik me later en de mensen die toen in de regering zaten waren geen jonge jongens integendeel goed opgeleid 40ers /50ers.----Begrijp mij goed ik heb niets tegen Maxima lijkt me een prima vrouw voor onze koning zij is goed onderlegd en leuk! Eerlijk gezegd wist ik ook niet veel van Argentinië tot de komst van Maxima en begrijp ook niets van al die vreselijke dingen die nu gebeuren zelfs in Europa!!

Gast

#37 Bericht door Gast » 06 okt 2014, 13:13

TOOS schreef:Ben vroeg heb jullie standpunt gelezen en ben het eens met Wout en Adam Coby. De 90 en 94jarige Duitse oorlogsmisdadigers waren toen nog heel jongemannen geindoctrineerd vanaf hun prille jeugd met het gedachtengoed van hun leiders. Men mag en en moet niet vergeten wat er aan onmenselijks is gebeurd. Als je met jongere mensen praat krijg ik niet de indruk dat ze echt begrijpen wat er wezenlijk is gebeurd is geschiedenis geworden.---Krijg misschien een stortvloed over mij heen voor het volgende. Maxima haar vader was minister tijdens het schrikbewind in Argentinië. Duizenden mensen gemarteld en verdwenen in die tijd. Is nog geen 90 jaar oud wordt/werd niet berecht anderen inmiddels wel. Men hoort er niet meer over. Zijn kinderen hebben part noch deel gehad aan de die zaken wisten waarschijnlijk van niets. Is hen niet te verwijten. Je kunt er nog veel meer over zeggen maar ja verhaal al lang genoeg.---Standpunten bespreken kan ook wel eens verhelderend zijn of iemand op andere gedachten brengen is mij ook weleens overkomen. - Genoeg gefilosofeerd nu ga mijn paraplu te voorschijn halen echt herfst ineens! .


Toos ik respecteer jouw standpunt.
Maar ik blijf er bij dat er toch een straf moet volgen op wat ze misdaan hebben.
Het is geen wraak maar vergelding van de mensen die dood gemaakt zijn.
Al zijn ze oud.
Het was niet zomaar een misdaad.
Maar het zijn oorlogsmisdadigers.
Ik heb geen medelijden.
Wat dacht je van de mensen die het slachtoffer zijn geworden.
In onze familie zijn er ook doodgeschoten door de Duitsers.
Ik ken geen genade voor hen omdat ze oud zijn.
Ze hadden hun verstand en gevoelens wisten waar ze mee bezig waren.
Maar kozen de gemakkelijkste weg.
Hier wil ik het bij laten, ieder zijn standpunt.

Gast

#38 Bericht door Gast » 06 okt 2014, 14:12

Waardeer het dat jij reageerde Coby ja verschillende opvattingen blijven we houden!

Gebruikersavatar
Adam van Rijsbergen
Berichten: 2460
Lid geworden op: 10 nov 2013, 16:32

#39 Bericht door Adam van Rijsbergen » 06 okt 2014, 22:03

Coby,
Deels kan ik met je meegaan.
Als bekend en bewezen is dat er nog echte oorlogsmisdadigers uit de WO II in leven zijn,
dienen die alsnog berecht en veroordeeld te worden.
Van de slachtoffers is immers elk recht ontnomen.
Iets anders is:
Moeten de eventueel veroordeelden ook op zeer hoge leeftijd ook nog achter slot en grendel.
Persoonlijk ben ik van mening van niet.
Wel zou ik van oordeel zijn, dat men ze alle bezittingen zou moeten ontnemen en onder huisarrest plaatsen, tot hun dood.
Reken maar dat, dat flink aankomt.
Het openboek...
Afbeelding

Plaats reactie