herdenking

DAGELIJKSE KLEINE EN GROTE DINGEN

Bericht
Auteur
Gast

#16 Bericht door Gast » 09 okt 2014, 21:21

Toos
Ouders geven veel .en daar zit de fout .???? goed bedoeld ,
Gisteren avond op TV een jong paar 2 kinderen ,
64 duizend euro schuld .ouders hielpen elke maand en gaven 800 euro per maand aan de kinderen ,
is dat helpen ?????
En ik weet dat hier jongens wonen 23 ...25 jaar oud die op de beurs van de ouders leven .

gr...


Gast

#17 Bericht door Gast » 10 okt 2014, 09:29

Morgen Jean wat zijn wij vroeg! Dat bedoel ik ook Jean ik verbaas me soms hoe gemakkelijk jongelui met geld omgaan niet allemaal maar toch! Ligt aan ouders maar ook aan de maatschappij jongelui van een jaar of 18/20 konden zomaar paar duizend euro's lenen via de bank!!! om met vakantie te gaan naar een ver oord. Dat gaat inmiddels niet meer zo gemakkelijk.Volwassen mensen kochten /kopen maar raak via al die postorderbedrijven. Is inmiddels ook aan het afnemen. Betaalden zich scheel aan rente! Het werd een mens wel heel gemakkelijk gemaakt. Wij spaarden vroeger voor een grote aankoop maar werden niet blootgesteld aan de koopverleiding en verkooptrucs! Geen idee hoe ik zou zijn als ik nu veel jonger was! Ga GEITENDING op zwart zetten want vandaag ga ik winkelen met schoondochter is een paar daagjes in Haarlem. Wij komen uit een deugdzame tijd niks op de pof was er niet bij toen Hahaha!!

Gast

#18 Bericht door Gast » 10 okt 2014, 19:07

Wij hebben hier al een jaar of wat een dergelijke bioscoop met zalen kom er niet meer! Wij gingen vroeger een enkele keer naar een speciale film kijken een echte fan ben ik nooit geweest. We hebben wel een bioscoop/ filmhuis waar ze héél bijzondere films draaien kom ik nu ook nooit meer, tuttig hè Ben benieuwd of er mede forumleden zijn die nog wel eens naar de bios gaan. Wie antwoord? Komt denk ik ook omdat je goede tv's hebt thuis veel moois te zien vanuit je luie stoel!

Gebruikersavatar
Adam van Rijsbergen
Berichten: 2460
Lid geworden op: 10 nov 2013, 16:32

#19 Bericht door Adam van Rijsbergen » 10 okt 2014, 21:29

Bioscoop bezoek schijnt nog steeds te stijgen, mij een raadsel.
Zelf ben ik nog nooit naar een echte bioscoop geweest.
Vroeger wel naar de Cinerama op de Coolsingel in Rotterdam naast de Bijenkorf.
Of daar ook een film draaide weet ik niet meer???
Herinner me alleen het Polychroomjournaal.
Volgens mij kon je voor het nieuws speciaal een kaartje kopen.
Het openboek...
Afbeelding

Gast

#20 Bericht door Gast » 10 okt 2014, 21:40

Nou wij wel als er een film is die wij perse willen zien .
er zijn hier enkele bioscopen met tig zalen en in Tilburg zuid is er zelfs een hele grote ????
En pakken dan ook een glaasje wijn en een drankje voor mij mee en hapje .want we zitten dan bovenaan heerlijk verwennen ons zelf,
ik krijg ook altijd de film mail toegestuurd zodat ik thuis kan kijken wat willen we zien ,.heb er ook een account staan lekker makkelijk kan thuis de stoelen aan klikken waar wij willen zitten .hopa
gr...

Gast

#21 Bericht door Gast » 11 okt 2014, 15:08

Ik begrijp dat Jean jullie zijn nog met zijn tweetjes en jonger dan ik. In je uppie doe je dat niet zo vlug. Zoals ik zei mijn man en ik deden dat ook als er een speciale film was die we wilden zien.. telefonisch kaartjes bestellen of in de rij staan! Ben later wel met een vriendin naar de bios geweest maar ja zij is er ook niet meer. Vanavond wel weer naar de schouwburg gaan we met een clubje en in de pauze of na afloop een drankje en eventueel hapje gebruiken "zitjes" speciaal gereserveerd dan. Gezellig hoor! 80 plussers gaan niet meer zo vlug naar de bios. Polygoonjournaal herinner ik me nog goed Er waren speciale bioscopen die alleen die films draaiden Je kocht een kaartje en kon elk moment binnenvallen en weggaan zag je voetbalwedstrijden Koninginnedag bevrijdingsfeesten (wereld)nieuws en dat soort zaken was al geweldig!! Bestaan niet meer!=====Bedenk me net dat heel VEEL AOWERS ZEKER VAN BOVEN DE 80 dat soort uitjes nauwelijks betalen kunnen of maar een enkele keer.

Gast

#22 Bericht door Gast » 11 okt 2014, 18:14

De bioscopen hebben vele zalen en zijn daarom ook kleiner ,.zijn nog niet voor een kwart gevuld .
en ook wij gaan echt niet elke week .maar klein Dochter wil nog weleens aan een film mee werken .en ze staat dan ook op de aftiteling .
Het drankje en hapje mag je meenemen in de zaal .
Vanavond kijken wij lekker naar de BBC 1 ...STRICTLY COM DANCING ... en daar genieten wij van.
fijn weekend .
gr...

...............................................................Afbeelding

Gast

#23 Bericht door Gast » 11 okt 2014, 23:30

Net thuis van de schouwburg is nog geen 10 minuten rijden naar huis en héél stil op de weg! Heb genoten voor de aanvang gezellig even gezeten met koffie en tijdens de pauze met fris.---- Je kleindochter werkt mee met de opnames en montage meen ik me te [herinneren

Gebruikersavatar
Adam van Rijsbergen
Berichten: 2460
Lid geworden op: 10 nov 2013, 16:32

#24 Bericht door Adam van Rijsbergen » 11 okt 2014, 23:41

Zo Toos,
Dat was een gezellig avondje..........
Heerlijk hoor, doen zolang je het kan en je het fijn vindt.
Mijn Tamiflu werkt prima, knap nu al op, de griep zet niet door gelukkig.
Het openboek...
Afbeelding

Gast

#25 Bericht door Gast » 12 okt 2014, 09:11

HAAARLEM – Een voorstelling over het leven en werk van Anthony Fokker. Zijn autobiografie ‘De Vliegende Hollander’ en eigen filmbeelden vormen de leidraad in het veelal dramatische levensverhaal van Fokker. De voorstelling is een mix van theater, levende muziek en unieke film- en fotobeelden. In een 40-tal scenes wisselen twee acteurs elkaar af als explicateur en spelen zij de rollen van Anthony Fokker en andere personages. Twee muzikanten verzorgen authentieke muziek uit 1910-1930. Er wordt circa anderhalf uur historisch filmmateriaal vertoond, inclusief films die door Fokker zelf zijn gemaakt.=====Ben vroeg op voor mijn doen op Zondag Kunnen jullie zien wat ik gezien heb gisteravond was uniek!



Gast

#26 Bericht door Gast » 12 okt 2014, 09:54

Adam van Rijsbergen schreef:Zo Toos,
Dat was een gezellig avondje..........
Heerlijk hoor, doen zolang je het kan en je het fijn vindt.
Mijn Tamiflu werkt prima, knap nu al op, de griep zet niet door gelukkig.
Adam
Er heerst nog geen griep volgens berichten op de radio.
Wel heerst er erge verkoudheid ,is geen griep.
Wens je veel beterschap,,
Gr...

Gast

#27 Bericht door Gast » 12 okt 2014, 09:56

Toos Ja ze werkt enorm hard en veel ,maakt ook Trailers .
Laatst nog met een kinderfilm van haar lievelings schrijfster uit haar kinderjaren .,
Hoe leuk kan het lopen allemaal .
Gr...

Gast

#28 Bericht door Gast » 12 okt 2014, 10:02

Hoe dat werkt met die trailers weet ik eigenlijk niet! Weet jij nog wie de kinderboekenschrijfster was? Ben ik helemaal uit.Welke kinderfilm was dat ook op tv geweest let ik nooit op!-------Dit prikbord wordt ook niet veel meer gebruikt kan me het indenken maar om er zo af en toe wat neer te pennen doe ik nog wel. Moet komende week op een brilletje af om te lezen en ik voel me erg kaal zonder lastig ook neem er een die ik de hele dag op mijn neus kan zetten !Ga ik Dinsdag naar de opticien denk ik misschien klaar voor RIDDERKERK? Denk het niet.



Gast

#29 Bericht door Gast » 12 okt 2014, 10:06

Nee Toos maar ik vraag het mijn Dochter .
Want Kl Dochter is s' morgens om half 6 al op de weg en dan weer heel laat thuis ,dan eten en naar bed ,
Om 5 uur is het weer dag ...op weg naar Amsterdam
Dus ik spreek haar amper.
Gr...

Gast

#30 Bericht door Gast » 12 okt 2014, 10:13

We hebben elkaar bijna gekruist hier! Zijn lange dagen voor je kleindochter. Woont ze ook bij jullie in de buurt?

Plaats reactie