Open Brief

DAGELIJKSE KLEINE EN GROTE DINGEN

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gast

Open Brief

#1 Bericht door Gast » 20 sep 2014, 16:20

OPEN BRIEF AAN MARK RUTTE ....

Wij gepensioneerden zijn nu echt helemaal nijdig, hoe is het in hemels naam mogelijk dat de Eerste en Tweede kamer er mee instemmen dat als een gezin naar het land van herkomst wil gaan,
WIJ, NEDERLANDERS, de vliegreis, de verhuiskosten betalen en ze dan nog maandelijks € 600,-- tot hun dood toesturen!!!!
Wat ging er mis tijdens deze beslissing?? Over de kinderbijslag maar te zwijgen.....

Maar wij stel sukkels betalen de volle mep voor de zorgpremie, we betalen ook de € 360,-- eigen risico, terwijl buitenlandse werknemers maar € 69,-- per maand betalen en geen eens eigen risico!

Maar het kan nog gekker hoor Mark, dat weet jij ook wel, we geven de man die brand stichtte op Schiphol, waarbij 10 mensen omkwamen, gewoon een schadevergoeding (lees afkoopsom) van € 47.800,--
Hij had onterecht vast gezeten hij was maar een illegaal....en die moet je koesteren toch Mark? Want deze mensen protesteren niet tegen het WANBELEID van dit kabinet.
Maar 19 Maart bracht de uitslag .... niks huidige politieke partijen ......
Nou Mark, kun je rekenen, reken er dan maar niet op......
En gelukkig blijkt na de verkiezingen..... een keiharde afstraffing voor jouw en je zittende verkwanselaars.

Weet je wat ook echt schandalig was?
Dat D66, GroenLinks proberen, om in het Turks stemmen te krijgen ........ hoe laag kun je nog zakken? Dus doe mij en de rest van de Nederlandse bevolking een heel groot plezier, pak je koffers en rot op uit het Catshuis en neem a.u.b. de hielenlikkers van je regeringspartij mee...

Vooral geen liefs van mij!


Hallo allemaal,
Een Nederlandse 65 plusser spreekt!!!!!!
Ik heb hard gewerkt sinds mijn 14de. ik deed 40 - en soms tot 70 u per week en dat meer dan 40 jaar lang.
Ik verdiende redelijk geld, maar had mijn baan of mijn salaris niet geërfd en ik werkte om dààr te komen waar ik vandaag ben.
Als je de economie bekijkt, lijkt het nu geen goed moment te zijn, gepensioneerde te worden.
Maar ik heb geen keuze, ik ben gepensioneerde.
Ik ben het beu, om te horen, dat ik "mijn rijkdom moet verdelen" onder mensen die mijn vorm van werk-ethiek niet kennen.
Ik ben het beu om te horen, dat de regering het geld dat ik verdiend heb, van mij wil afpakken - desnoods met geweld ??-
Ik ben het beu te horen dat ik mijn zuur verdiende centjes moet afstaan aan de 5 of meer kindjes van Ronaldo, Ivanojev, Rachied en Mohamed die bij hun moeder in het thuisland leven en die hier 900 euro werkloze steun of O.C.M.W. opstrijken.
Ik ben het beu , dat men mij vertelt, dat ik mijn levensstandaard moet verlagen om zodoende de verwarming van de planeet tegen te gaan terwijl de US het vertikt om de Kyoto-overeenkomst te tekenen en China meer CO² uitstoot per inwoner, dan heel mijn straat.
Ik ben het beu, verteld te krijgen, dat drugverslaafden zieken zijn en dat ik hen moet helpen, hen ondersteunen en ze medisch laten behandelen, en dat ik zou moeten betalen voor de schade, die zij bij zichzelf aanrichten.
Te velen onder ons, die geen verantwoording voor hun leven en acties nemen, ik ben dat werkelijk beu.



Maar ik ben heel erg blij, dat ik 65 plusser ben ...... want ….. nu hoef ik mij niet meer verantwoordelijk te voelen, voor wat anderen van deze wereld maken.
Ik heb echter wel te doen met de volgende generaties.
Deze kreet zal waarschijnlijk niet alom gepubliceerd worden, behalve als wij het zelf doen.
Dit is dus uw kans, om het verschil te maken.
Ik ben 65plusser en deed voluit mijn deel, nu ben ik moe



Als u dit niet doorstuurt, dan hebt u het niet begrepen.


wout
Berichten: 1544
Lid geworden op: 10 nov 2013, 23:17

#2 Bericht door wout » 20 sep 2014, 17:27

Jean, van dit soort brieven wordt niemand warm of koud.

mark Rutte en consorten weet maar al te goed dat de
gepensioneerde met een eigen huis nogal wat geld achter de hand hebben.
Dat zullen we merken ook, betalen zullen we.
Daarbij is de gepensioneerde groep inmiddels erg groot en wordt
de komende jaren nog veel groter.
De groep die voor zichzelf en de oudere nu moet dokken wordt dus kleiner
en die kunnen dit onmogelijk meer opbrengen.
Afbeelding

Gast

#3 Bericht door Gast » 20 sep 2014, 17:54

Wat denk jij .
werken ze straks door tot de 80 ,
want ze beginnen ook 10 jaar later .

Gast

#4 Bericht door Gast » 20 sep 2014, 22:02

Wij zitten in een overgangsfase. toen de AOW werd ingevoerd waren de 65plussers in de wolken, geld ontvangen waar je nooit voor gespaard had. Een geschenk !Een luxe. Tijden veranderen en werk omstandigheden. Jeugd veel beter opgeleid gaan op veel latere leeftijd arbeidsmarkt op minder zware arbeid. Weet je wat ik vreemd vond ?Op een bepaald moment ,door salaris van mijn man, moesten we ziekenfonds uit naar veel duurdere verzekering. Ik kreeg deeltijdbaan van 6/8 uur per week MOEST dure verzekering uit en VERPLICHT in z.fonds kostte bijna niks en volledig gedekt! Zo ging dat toen. Meer inkomen en véél goedkoper uit.Ook raar toch? Wat het heden betreft ik weet wel zeker dat de 65plussers van NU het veel beter hebben dan de generatie boven mij. Mensen gingen niet met vakantie trouwens ikzelf heb de 48urige werkweek meegemaakt een dag in de week vrij 14 dagen vakantie per jaar. Geen toeslagen voor nachtdienst of ongeregelde werkuren.Heb ook weleens de pé ín nu maar echt klagen nee hoor eigenlijk doet geen een regering het ooit goed maar wel door het volk door ons dus gekozen.!


Gebruikersavatar
Adam van Rijsbergen
Berichten: 2460
Lid geworden op: 10 nov 2013, 16:32

#5 Bericht door Adam van Rijsbergen » 20 sep 2014, 22:43

Zo is het ook nog eens keer Toos,
Onze generatie heeft het veel beter gehad, dan die voor ons, en die na ons moeten het nog maar afwachten.
De meesten van onze generatie laten zich echt niet uitkleden voor ze definitief naar bed gaan.
Het is waar; dat ook wij moeten bloeden voor de overmoed van anderen in de afgelopen 20/30 jaar.
Weinigen van ons komen daardoor aan de bedelstaf en zelfs dan is er nog de Bijstand.
Dat God ons daarvoor moge behoeden, want dat is echte armoede.
Het openboek...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Adam van Rijsbergen
Berichten: 2460
Lid geworden op: 10 nov 2013, 16:32

#6 Bericht door Adam van Rijsbergen » 20 sep 2014, 23:44

Allemaal tot je dienst Doortje,
Zou Colijn of Gerbrandy wél geweten hebben wat melk of brood kostte???
Mijn 4 grootouders konden niet geloven dat ze zomaar elke maand geld van "Drees" kregen.
Opoe uit Vlaardingen heeft tot het laatst (1978) volgehouden dat het uit een verborgen potje van Opa kwam.
Noodzakelijk of niet; wij zijn van een generatie die 'uitkijken en dagen tellen'.
In de stad.........gister- en vanavond:
De wijnbars waren overvol tot op de terrassen en de rijweg.
Hoe kan dat???
We krijgen a.s. dinsdag de pensioenen en salarissen.
Men gaat dus vrolijk 4 dagen in het "rood" om op straat te gaan staan zuipen. (6 uur in de middag hè)
Wat in die zuipschuiten 1 glas wijn (bodempje) kost daar koop ik 2 flessen voor en daar doen we 4 dagen mee.
Wat is er op tegen om je te gedragen Zo het Behoort??? (GG)

Het openboek...
Afbeelding

wout
Berichten: 1544
Lid geworden op: 10 nov 2013, 23:17

#7 Bericht door wout » 21 sep 2014, 00:43

Doortje, leuk dat je mee doet aan deze discussie.

Ik bedoel te zeggen, dat er regelmatig van dit soort brieven rondgaan. Maar steeds opsommen wat er fout is,
schieten we niets op. We weten inmiddels dat er in Nederland heel wat gezinnen in armoe leven.
Ook weten we van de wereldwijde crisis. Ook weten we hoe die is ontstaan, maar door dat steeds te benoemen,
krijgen we geen cent meer.
Momenteel ,maak ik me veel meer zorgen over hetgeen zich nu om ons heen en over de hele wereld afspeelt.
Als daar niemand een passend antwoord op kan vinden, dan krijgen onze kinderen en kleinkinderen een leven,
zoals ongeveer de vluchtelingen die je iedere dag op de tv ziet, opgejaagd en vermoord door een stelletjes gekken.

Ook ik heb mijn hele leven hard gewerkt vanaf mijn negende jaar, op de boerderij .
Maar we mochten ook studeren en daarbij werken op de boerderij. In de vakantie was het thuis
werken en niets op vakantie gaan.

Daarna getrouwd, huis gekocht en hard gewerkt om de top van de hypotheek weg te werken.
Met de kinderen gingen we elk jaar twee weken in Nederland op vakantie.
Toen mijn kinderen gingen studeren kregen ze nog 4 a 5 jaar studiebeurs. Daarna konden wij dat betalen of
de kinderen met een schuld laten starten.

Dat alles vonden wij geen probleem, als de fut eraan kwam hadden we tijd genoeg om nog leuke dingen te doen.
Niet overdreven, maar doen wat we leuk vonden.
Daar kregen we net vier jaar de tijd voor en toen leit de gezondheid ons in de steek. Maar ons zal je nooit horen klagen.
Wij zijn in een tijd geboren waarin armoe heerste. We hebben de geweldige vooruitgang meegemaakt en daar van kunnen profiteren, iedereen van ons. Nu is de tijd weer aangebroken dat we weer flink in moeten gaan leveren.

Hoe, wat en wie hieraan schuldig is vind ik inmiddels niet meer belangrijk. Wel hoop ik oprecht dat ze tot bezinning
komen en onze kinderen en kleinkinderen, in vrede en harmonie kunnen leven, zo ook de rest van de wereld.
Afbeelding

Gast

#8 Bericht door Gast » 21 sep 2014, 19:51

Leuk Door dat je ook je zegje hebt gedaan ! Ik weet dat er mensen zijn die echt in de narigheid zitten en daar niets aan kunnen doen . Weet je ook veel moeilijkheden door echtscheidingen. En wat is ECHTE armoe? Niet te eten hebben geen dak boven je hoofd geen kleding aan je lijf.--- Wout jouw verhaal over je huis de hypotheek en vakanties toen kan mijn verhaal zijn! Een maatschappij is in beweging wij hebben de echte soberheid gekend en ook de vooruitgang klein stapje terug overleven we wel. Zie hier leuke verhalen staan over vakanties lekker uit eten gaan(ik ook hoor) is op een terrasje kunnen zitten misschien zijn er hier héél veel rijkaards(haha) tussen ons?-En wat de MEDELANDERS betreft zij zijn door de grote Nederlandse bedrijven hier naar toegehaald deden werk wat de Nederlanders niet wilden doen. Werden vaak uitgebuit(schijnt nog wel eens te gebeuren) en mensen worden wijzer en mondiger. Wil niet alles goed praten maar men heeft de gevolgen niet kunnen voorzien.--- Ad ik verbaas me héél vaak over de bedragen die sommige jongelui er doorheen draaien in de weekends vooral maar als IK nu JONG was zou ik het waarschijnlijk ook gewoon vinden weet ik niet dus. Prijs mezelf gelukkig in dit land te leven als ik al die ellende zie in andere landen mogen wij onszelf gelukkig prijzen onvoorstelbaar die vernielingen en vluchtelingen kampen . VRESELIJK is onze zg armoe een weelde bij!

Gast

#9 Bericht door Gast » 21 sep 2014, 19:54

Leuk Door dat je ook je zegje hebt gedaan ! Ik weet dat er mensen zijn die echt in de narigheid zitten en daar niets aan kunnen doen . Weet je ook veel moeilijkheden door echtscheidingen. En wat is ECHTE armoe? Niet te eten hebben geen dak boven je hoofd geen kleding aan je lijf.--- Wout jouw verhaal over je huis de hypotheek en vakanties toen kan mijn verhaal zijn! Een maatschappij is in beweging wij hebben de echte soberheid gekend en ook de vooruitgang klein stapje terug overleven we wel. Zie hier leuke verhalen staan over vakanties lekker uit eten gaan(ik ook hoor) is op een terrasje kunnen zitten misschien zijn er hier héél veel rijkaards(haha) tussen ons?-En wat de MEDELANDERS betreft zij zijn door de grote Nederlandse bedrijven hier naar toegehaald deden werk wat de Nederlanders niet wilden doen. Werden vaak uitgebuit(schijnt nog wel eens te gebeuren) en mensen worden wijzer en mondiger. Wil niet alles goed praten maar men heeft de gevolgen niet kunnen voorzien.--- Ad ik verbaas me héél vaak over de bedragen die sommige jongelui er doorheen draaien in de weekends vooral maar als IK nu JONG was zou ik het waarschijnlijk ook gewoon vinden weet ik niet dus. Prijs mezelf gelukkig in dit land te leven als ik al die ellende zie in andere landen mogen wij onszelf gelukkig prijzen onvoorstelbaar die vernielingen en vluchtelingen kampen . VRESELIJK is onze zg armoe een weelde bij!

Gebruikersavatar
Adam van Rijsbergen
Berichten: 2460
Lid geworden op: 10 nov 2013, 16:32

#10 Bericht door Adam van Rijsbergen » 21 sep 2014, 22:30

Wout,
Je redenering kan ik prima volgen en inleven.
Maar welke bijdrage kunnen wij leveren???
Niet meer doen wat we ons op grond van onze mogelijkheden kunnen permitteren???
Wat voor zin heeft het om een vakantie te laten schieten, voor de erfgenamen???
Wat hebben wereldwijd alle ellendige eraan als wij de broekriem aanhalen???
We kunnen zoeken naar de oplossing van de wereldproblemen, maar onze invloed is minder dan marginaal.
Natuurlijk maken we ons zorgen over alle ellende in wereld,
maar DE oplossing moet komen van het vernuft van de Wereldleiders.
Helaas heb ik daar momenteel net zo weinig vertrouwen in als jij.
Hoewel ik daar wel eens anders over gedacht heb, maar nu prijs ik me gelukkig geen nageslacht te hebben.
Het openboek...
Afbeelding

Plaats reactie