Is dit ons Ned Land

DAGELIJKSE KLEINE EN GROTE DINGEN

Bericht
Auteur
Gast

Is dit ons Ned Land

#1 Bericht door Gast » 15 jun 2014, 20:46

Rebecca Kleyn



Vandaag op mijn werk iets heel tragisch gezien. Normaal gesproken houd ik mijn Facebook gezellig en muziek gerelateerd maar dit is een onderwerp dat ik niet kan en mag negeren, en ook niet over wil zwijgen.


Voor de thuiszorg moest ik naar een 92 jarige meneer om hem te helpen met douchen. Hij vroeg mij of ik nog "wat extra tijd had" om hem te scheren, veel van mijn collega's hebben daar n.l geen tijd voor. Dat vond ik al ernstig op zich. Toen ik hem vroeg wat hij voor bijzonders ging doen dat hij zich zo op ging doffen kreeg ik nog iets veel schrijnenders te horen. Hij ging namelijk op bezoek bij zijn vrouw. Die in een verzorgingstehuis zat. Uw vrouw vroeg ik? Waarom woont u dan niet bij haar?
De arme man begon vreselijk te huilen onder de douche, en vertelde dat hij niet ziek genoeg was volgens het CIZ (centrum indicatiestelling zorg) om ook in het verzorgingstehuis te mogen wonen samen met zijn vrouw.
Ik was verbijsterd toen ik dit hoorde. Ons kabinet gaat dus al daadwerkelijk zo ver dat echtparen die hun hele leven lief en leed samen hebben gedeeld, om financiële bezuinigingsmaatregelen te scheiden.
Ik kan hier niet bij. Echt niet. Ik heb echt gehuild erom in de auto. Wat een harteloze maatschappij.
Deel dit bericht aub zoveel mogelijk. Ik hoop n.l dat hier wat tegen gedaan gaat worden, dit moet gewoon niet mogen!


Moet het hier naar toe
Ja geef de Bobo's graaiers maar miljoenen
Gr...Jean


wout
Berichten: 1544
Lid geworden op: 10 nov 2013, 23:17

#2 Bericht door wout » 15 jun 2014, 21:22

Dit is vreselijk om te lezen, maar inmiddels de normaalste zaak van de wereld voor onze politici dan.
Een Kennes van mij is een mnd of drie overleden. Zijn vrouw en hij waren in de 80 en beide ziek en afhankelijk van de zorg.
Een maand na zijn overlijden werd die vrouw ziek en het bekende verhaal was, is normaal die terugval door de huisarts nota bene. Resultaat was een week later hals over kop naar het ziekenhuis met een longontsteking. Toen die na een week onder controle was, moest zij naar huis. NAAR HUIS!!!!!! aankleden en verzorgen kon ze niet, maar een dochter woonde in de buurt en daarom kon ze naar huis. Dus geen pardon naar huis. Na een week of 6 toen ik haar weer belde vertelde ze me dat het al de goede kant opging, ze kon zelf voor het eerst een sneetje brood smeren.
Ze bleef maar moe en moe en doodmoe, tot ze op een morgen ernstig in ademnood werd opgenomen. Nu is ze dood.

Hier is maar een oplossing voor en dat is dat wij oudere in opstand moeten komen en het niet pikken.

Maar dat het zo schrijnend is met de oudere die hulp nodig hebben, is nog steeds niet doorgedrongen hoe erg het is. En het is nog niet eens echt begonnen, dat is op 1 januari 2015.
Als medewerkers van de CIS aan dementerende vragen of ze op die knop willen drukken die aan een ketting om hun hals zit en ze doen het mogen ze naar huis,MOETEN ZE NAAR HUIS.
Dit mijn beste forumvrienden is nog maar het topje van de ijsberg.
Afbeelding

Gast

#3 Bericht door Gast » 15 jun 2014, 21:59

JA Wout ik roep al jaren als ze het durfden kregen we 6 planken thuis gestuurd ,
zelf in elkaar zetten (ook dat nog) en er ingaan liggen klaar .
OPGERUIMD STAAT NETJES .
gr...

Gebruikersavatar
Adam van Rijsbergen
Berichten: 2460
Lid geworden op: 10 nov 2013, 16:32

#4 Bericht door Adam van Rijsbergen » 15 jun 2014, 22:25

Diep triest die verslagen.
Misschien komt de Drionpil 1-1-2015 wel in het basispakket.
Die hebben wij, voor het geval dat, al jaaaaaren in huis.
Het openboek...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Johanna
Berichten: 4464
Lid geworden op: 10 nov 2013, 20:23

#5 Bericht door Johanna » 15 jun 2014, 22:53


Dat gescheiden wonen in een verzorgingstehuis is niet van de laatste jaren.
1994 - 1995 verbleef mijn schoonmoeder in een verzorgingstehuis.
Bij haar aan tafel zat een mevr. uit Waspik.
Deze verbleef op de 2de etage en haar man op de 3de etage.
Als een van de kinderen dan kwamen mocht moeders bij vaders op bezoek.
Enige vorm van samenwonen zat er toen ook niet in.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Remie
Berichten: 3553
Lid geworden op: 09 nov 2013, 09:45

#6 Bericht door Remie » 16 jun 2014, 06:22

Afbeelding
Bron: NU.nl "De Jager"
Met vriendelijke groet,
Afbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Gast

#7 Bericht door Gast » 16 jun 2014, 11:34

Hij ligt NOG in bed dit kan ook nog ...
Krijg je alvast een kistje gestuurd.
gr...


..............................Afbeelding

Gast

#8 Bericht door Gast » 16 jun 2014, 14:20

Haha dacht op het eerste gezicht dat man in een vioolkist lag Jean! Ach misschien valt het allemaal wel mee als we een andere regering krijgen? En over de PIL Ad wil ik weleens met je praten! Ik zou niet weten hoe er aan te komen. Is niet altijd een pretje om oud te worden maar was het vroeger ook niet trouwens we werden niet zo oud. 80 was al een heel gezegende leeftijd toen ik jong was. Kwam niet zoveel voor.Maar wat ik wel vreemd heb gevonden dat er jaren geleden mensen van 65 die echt niet ziek naar en akelig waren al naar een verzorgingshuis gingen was stom verbaasd toen ik dat bemerkte door bezoek aan oude tante van ruim 80 toen.10 jaar terug kon ik zonder meer in aanleunflats komen bestemd voor 65+ Stonden sommige leeg! Voor de zekerheid me in laten schrijven toen maar voelde me er nog niet toe geroepen was geen punt bleef ik op de lijst staan! Beleid veranderd je moet nu een indicatie hebben mocht je er aan toe zijn dat ben je genoodzaakt om aanleunflat te nemen die vrij komt waar ook in Haarlem. Heb mij maar van de lijst laten halen had en heb daar geen zin in. Heb gelezen dat de oudere bonden zich ook inspannen om het een en ander veranderd te krijgen. Ik zie wel waar het/mijn schip strandt! Dag Allemaa.

Gast

#9 Bericht door Gast » 16 jun 2014, 14:50

De veranderingen zijn al een paar jaar,stilletjes, aan de gang hoor. Aanleunflat waar ik stond ingeschreven had leuk restaurant er was veel te doen voor bewoners .De kok paar jaar terug al ontslagen dus geen verse maaltijden meer gaat via een cateringbedrijf. Langzaam werden er steeds meer dingen afgeschaft. Dat moest ook nog van mijn hart! Maar een ding is zeker er komen nare schrijnende dingen voor las ik hier ook. Eerst werden de mensen teveel gepamperd en nu slaat het helemaal de andere kant uit maar ik denk dat er echt wel oplossingen gevonden worden is een hele omslag die gemaakt moet worden en te SNEL allemaal.

Gast

#10 Bericht door Gast » 16 jun 2014, 17:14

Toos we hebben nog een goed dak boven ons hoofd .
Ook wij staan al 15 jaar ingeschreven ,stoppen we daaarmee dan moeten we vooraan beginnen .
Ook dat is niet waar want als ik in nood kom ook al sta je niet ingeschreven krijg je meteen voorrang hier al meerdere malen gebeurd.
Brengt ook weer lekker op al is het maar 10 euro per jaar x zoveel personen.
En zo is het iedere keer wat anders .
gr...

Gast

#11 Bericht door Gast » 16 jun 2014, 18:39

Heb ik ook al gezien en vernomen dat men in hoge nood evengoed geplaatst wordt Jean. Trouwens vorige week al dingen besproken met huisarts en ruim een jaar gelden iemand van de gemeente al bij mij thuis geweest. Die mevrouw echt begrip voor alleenstaande mensen volgens mij. Vanmiddag nog in tuintje gerommeld snoeiwerk alles groeit toch zo idioot hard zeg. Mijn hortensia overwoekert door een plant waarvan ik naam kwijt ben dat ding groeit alle kanten uit in een korte tijd. Al dat groen geen last van KRIMPEN zoals wij! Er gaan centimetertjes vanaf bij mij in plaats van erbij! Pinkpillen dus geen resultaat gehad !Zou slagroom beter zijn voor een mens? Met melk meer mans ook ,zal wel, krimpen doe ik even goed! Misschien wel goed geweest tegen bocheltjes die zag je vroeger zo vaak!!

Gast

#12 Bericht door Gast » 16 jun 2014, 20:05

Door zullen wij het heft in handen nemen en een 80+beweging opzetten? Een gepeperde brief, wel beschaafd, naar de regering sturen of nog beter, in kranten plaatsen? Want de jonge ouderen lopen ook niet zo hard. Jij en ik kunnen natuurlijk ook naar het Binnenhof gaan jij op je scoot en ik zie wel hoe, met spandoeken!! Maken we er een dagje uit van ik reserveer wel een hotelkamer voor ons. Verdwijnen we de volgende dag zonder te betalen. Komen WIJ in de krant en op tv! Zeggen we dat we wel willen/kunnen betalen maar op deze manier aandacht vragen en krijgen om de belangen van ons behartigd te krijgen. Lijkt je dat wat? Of zouden ze ons op pakken en ergens opbergen? Wat een onzin hè maar ik heb zelf wel stappen ondernomen hoor! Daaaaaaaaaaag

Gebruikersavatar
JAN-E
BEHEERDER
Berichten: 5658
Lid geworden op: 26 okt 2013, 15:55

#13 Bericht door JAN-E » 16 jun 2014, 20:46

Niet tevreden over deze regering...!!!



De PVV in het Limburgs Parlement wil dat de provincie de gevolgen van het kabinetsbeleid voor de Limburgse ouderen in kaart brengt.
De partij stelt dat vrijdag voor tijdens de behandeling van de Voorjaarsnota. De PVV zegt zich grote zorgen te maken over wat de partij de 'laffe maatregelen' van de regering noemt. Daarbij doelt de PVV op het sluiten van zorgcentra en de bezuinigingen op de thuiszorg.

Volgens PVV-fractievoorzitter Michael Heemels moeten mensen gedwongen verhuizen, weg uit hun vertrouwde omgeving of verplicht langer thuis blijven wonen. "Wij willen samen met het provinciebestuur en andere partijen aan een oplossing werken om te voorkomen dat ouderen in Limburg tussen wal en schip geraken," aldus Heemels.

Hij vindt dat de provinciale politiek zich niet moet verschuilen achter het feit dat zorg geen kerntaak van de provincie is. "Dat helpt de ouderen niet verder," zo stelt Heemels.
Afbeelding

wout
Berichten: 1544
Lid geworden op: 10 nov 2013, 23:17

#14 Bericht door wout » 24 jun 2014, 23:50

Volgens het kabinet is het redelijk dat AOW'ers die met hun kinderen samenwonen een wat lager AOW-pensioen krijgen. Ze kunnen immers de kosten van levensonderhoud delen. Tegenstanders zien deze korting echter als een straf op het verlenen van mantelzorg van kinderen aan hun ouders.

Wat willen ze nou eigenlijk?
Ze willen de makkelijkste weg. Eerst de kinderen zo ongeveer verplichten voor hun ouders te zorgen.
En als die van ellende en verdriet het niet meer aan kunnen zien, hoe er met hun ouders gesold wordt en ze maar in huis nemen, moeten ze daarvoor betalen ook nog. Dat is dus afpersen en chantage van de eerst orde.
Laat ze eerst het geld dat naar het buitenland gaat, door corruptie maar eens terug halen.
Of de uitkeringen aan mensen die in een land wonen waar de levensstandaard meer dan de helft minder is, ook dan minder uitbetalen.
Maar nee dat mag niet van de E U wel mogen ze ons senioren hier in Nederland chanteren, dat mag weer wel. Gewoon laten creperen die oudjes zijn er toch meer dan genoeg in ons land!!!!!!!!!!!
Schande is het.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Adam van Rijsbergen
Berichten: 2460
Lid geworden op: 10 nov 2013, 16:32

#15 Bericht door Adam van Rijsbergen » 24 jun 2014, 23:58

Deze schande is teruggedraaid Wout,
Die ballon is doorgeprikt en gaat niet door.
Het openboek...
Afbeelding

Plaats reactie