Moslima in Eindhoven haar nikab afgetrokken en geslagen

DAGELIJKSE KLEINE EN GROTE DINGEN

Plaats reactie
Bericht
Auteur
wout
Berichten: 1544
Lid geworden op: 10 nov 2013, 23:17

Moslima in Eindhoven haar nikab afgetrokken en geslagen

#1 Bericht door wout » 15 apr 2014, 18:23

Moslima in Eindhoven haar nikab afgetrokken en geslagen

Ernstig, zorgelijk en onaanvaardbaar, zegt minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie dinsdag in de Tweede Kamer over de recente mishandeling van een gesluierde vrouw in Eindhoven.
Twee mannen zouden haar nikab hebben afgetrokken en haar hebben geslagen. Er is terecht commotie over, vindt de bewindsman.
Laat ik dat nou helemaal eens zijn met onze Ivo. Niemand mag elkaar slaan en mishandelen, niemand.
Maar als je 20 jaar of langer je ogen sluit voor het geweld, stelen, mishandelen en slaan, door onze steeds jonger wordende Marokkaantjes, dan moet je er niet van opkijken dat het uiteindelijk uit de klauwen loopt.

En natuurlijk komt het Samenwerkingsverband van Marokkaanse Nederlanders (SMN) met het credo ongerust te zijn over geweld tegen Marokkanen en moslims. Meteen worden er dan “verdiepende “ studies verricht naar moslimdiscriminatie. In augustus komen de resultaten.

Wat denken ze daar mee te bereiken, behalve nog meer haat en discriminatie.

Afbeelding

Gast

#2 Bericht door Gast » 15 apr 2014, 20:49

Wout
Alweer ...hier vanmiddag een tas en de sleutels van een sccoot mobiel weggehaald en alweer getinte .je wordt er onderhand misselijk van .
Wat die vrouw betrefd heb ik gelezen .
Moet hier verboden worden maar nee dat doen ze niet .
Slappelingen hier
Gr...

Gebruikersavatar
Adam van Rijsbergen
Berichten: 2460
Lid geworden op: 10 nov 2013, 16:32

#3 Bericht door Adam van Rijsbergen » 15 apr 2014, 23:44

Hier ben ik het niet mee eens,
In de grondwet staat dat er vrijheid van geloof en religie dient te zijn.
Indertijd ging dat alleen over Protestantisme, R.K. en Jodendom.
Men kon toen niet bedenken dat andere geloven daar dan ook onder vallen, dus ook Islam, Hindoeïsme en Boeddhisme enz.
Wij trokken in het verleden toch ook niet aan Habijten, Nonnenkappen en/of de diaconessensluiers.
De oudste zuster van mijn moeder was een overtuigde diacones met kap, sluier en rokken tot op de enkels.
Voor alle genoemde typen hadden wij diep ontzag, ik nog.
Die traditionele uitingen van beroep/geloof zijn bijna verdwenen.
Laten we wel zijn; over zeg; 30 jaar lopen die Moslima"s ook niet meer klederdracht.

Het openboek...
Afbeelding

Plaats reactie