Wie snapt het????

DAGELIJKSE KLEINE EN GROTE DINGEN

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Adam van Rijsbergen
Berichten: 2460
Lid geworden op: 10 nov 2013, 16:32

Wie snapt het????

#1 Bericht door Adam van Rijsbergen » 03 apr 2014, 23:29

Het schijnt dat overal verzorgings- en verpleegtehuizen zijn of worden gesloten.
Resterende bewoners moeten verhuizen naar elders.
Neem nou dit voorbeeld.
Een jeugd vriendin (93) van Ma heeft haar hele leven op Lage Zwaluwe gewoond.
Zou het bejaarden tehuis daar sluiten, dan moet ze naar de Made of Breda.
Ze kent daar niemand en is er ooit enkele keren van haar leven geweest.
Wie weet hoe e.e.a. in elkaar zit???



Het openboek...
Afbeelding

wout
Berichten: 1544
Lid geworden op: 10 nov 2013, 23:17

#2 Bericht door wout » 04 apr 2014, 00:22

AAdam, ik dacht dat jij wel op de hoogte was over de politieke perikelen in ons land.
Verpleegtehuizen zullen er niet zoveel gesloten worden.
Maar verzorgingstehuizen wel is de bedoeling, omdat de mensen zo lang mogelijk in hun eigen huis
moeten blijven wonen.
Er worden geen mensen uit verzorgingstehuizen gezet, alleen als er een gesloten wordt moeten de inwoners
inderdaad naar een ander tehuis verhuizen.
Omdat de politiek dit probleem met de ouderen niet opgelost krijgt en de jeugdzorg met nog de pgb er achteraan, loopt het financieel zo gigantisch uit de klauwen. Nu hebben ze maar besloten dat de gemeentes dit moeten gaan oplossen en financieren.
Zij gaan er van uit ons kabinet dat het overgrote deel door vrijwilligers, familie en mantelzorgers gedaan kan worden.

Maar ze zijn er nog lang niet het moet allemaal nog de 1e kamer passeren en dat zal niet zo makkelijk gaan denk ik.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Johanna
Berichten: 4464
Lid geworden op: 10 nov 2013, 20:23

#3 Bericht door Johanna » 04 apr 2014, 10:37


OOk de onderste 2 afdelingen van de Riethorst in Geertruidenberg zijn intussen gesloten.
De bovenste met dementerende mensen sluit in 2016.
Personeel was er haast niet meer, een groot gedeelte draaide op vrijwilligers, wat niet ten goede komt van de patienten

Volgens mij moet een verzorgingshuis zorg bieden, in de vorm van op tijd medicatie, wonden verzorgen, algemene verzorging

Dat schoot er heel vaak bij in, Medicatie moest om gevraagd worden
net zo als met wond verzorging.

En wat als de patient er zelf niet meer om kan vragen.

Krijg de indruk dat er maar een bepaald aantal gediplomeerd personeel per
patient mag worden aan genomen, met als resultaat fuseren.

Maar het eerste wat mijn zus zei toen ik haar daar bezocht was, ; `k hoop dat ik niet meer mee hoef naar Oosterhout;

Aan de ene kant is het verschrikkelijk dat mensen vanuit een verzorgingshuis nog moeten verhuizen.
Maar als dan de verzorging beter geregeld is vind ik dat ook heel wat waard.
Afbeelding

Gast

#4 Bericht door Gast » 04 apr 2014, 20:12

Ook in Haarlem is de reorganisatie aan de gang. Mensen van over de 80 die met veel plezier in verzorgingshuis woonden, is een aantal jaren geleden nog gerenoveerd, worden overgeplaatst .Paniek dus ,ook de verzorgsters maken zich zorgen. Zijn aan het solliciteren! Het zal uitsluitend geopend blijven voor dementerende patienten. Hoop dat jij gelijk krijgt Jeanne en dat er dan geschoold personeel aanwezig zal zijn met hart voor de mensen. Moet het nog zien! Of het zo goed is voor veel alleenstaande om alleen thuis te blijven ?Heb om mij heen en nog de eenzaamheid zien toeslaan. Kinderen en familie wonen vaak vrij ver weg kunnen echt niet geregeld komen. Ook dat is veranderd en er zijn mensen zonder familie/kinderen. We zien wel waar het schip strandt de tijd zal uitwijzen of die drastische veranderingen goed doordacht zijn. We veramerikaansen ook wat arbeidsovereenkomsten betreft.

Gast

#5 Bericht door Gast » 04 apr 2014, 21:16

Ja ik heb gisteren ??ook gelezen dat er enorm veel huizen sluiten
te gek voor woorden.
Drees ligt te huilen in zijn graf.

wout
Berichten: 1544
Lid geworden op: 10 nov 2013, 23:17

#6 Bericht door wout » 10 mei 2014, 14:53

Afbeelding

Dit is er over van Homs in Sirie na twee jaar zinloos geweld
de inwoners komen weer terug om tussen de puinhopen nog iets te
zoeken. Ik hoop dat ze de tijd krijgen om het op te bouwen en verder
in ( vrede ) te leven.
Afbeelding

Gebruikersavatar
JAN-E
BEHEERDER
Berichten: 5658
Lid geworden op: 26 okt 2013, 15:55

#7 Bericht door JAN-E » 10 mei 2014, 15:10

Inderdaad Wout, en waarvoor deze burgeroorlog. Zoals iedere oorlog zinloos is.
De Dictators zijn ego-trippers en deinzen voor niets terug om met harde hand iedere protest tegen hun af te straffen op een onmenselijke manier.
De hoop dat deze landen ooit democratisch zullen worden is ondenkbaar.
Zolang deze gestoorde Islamitische extremisten niet uitgeroeid zijn zal er bloed blijven vloeien.
En dat gaat nooit over totdat de hele wereld hun onwerkelijke idealen van de koran door onze strot is geduwd. Wie niet wil, geen probleem, we hebben genoeg hersenloze rechts extremistische martelaren!!! die zichzelf in naam van allah met alle plezier de goddelozen willen opblazen.
Afbeelding

Tonny
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 dec 2013, 15:24

adam

#8 Bericht door Tonny » 10 mei 2014, 22:00

Adam heeft die persoon al een plekje gevonden.
Na het sluiten in de riethorst...zijn enkele Tante , s vertrokken naar de Made ze hebben het daar echt naar de zin en vaak komen ze er toch oude bekende tegen.
Mijn moeder kwam bij overplaatsing zelfs wat oude vriendjes tegen van vroeger heeft toch nog een hele mooi tijd gehad .
Terwijl ze dacht niemand te kennen
Innen 2 jaar zaten er 6 personen van het dorp daar.
Ze zouden gewoon eens moeten gaan kijken..

Gebruikersavatar
Adam van Rijsbergen
Berichten: 2460
Lid geworden op: 10 nov 2013, 16:32

Re: adam

#9 Bericht door Adam van Rijsbergen » 10 mei 2014, 22:54

Tonny schreef:Adam heeft die persoon al een plekje gevonden.
Na het sluiten in de riethorst...zijn enkele Tante , s vertrokken naar de Made ze hebben het daar echt naar de zin en vaak komen ze er toch oude bekende tegen.
Mijn moeder kwam bij overplaatsing zelfs wat oude vriendjes tegen van vroeger heeft toch nog een hele mooi tijd gehad .
Terwijl ze dacht niemand te kennen
Innen 2 jaar zaten er 6 personen van het dorp daar.
Ze zouden gewoon eens moeten gaan kijken..
Tonny,
Mijn tante zit in de Ganshoek op Lage Zwaluwe, dat functioneert nog voor zover ik weet.

Wout en Jan,
De enige burgeroorlog die iets heeft opgeleverd was in de USA. (1861-1865)KLIK
Weliswaar ook ten kosten van een miljoen slachtoffers.
Maar daarmee kwam wel een eind aan de slavernij.
Het is mij trouwens nog steeds een raadsel hoe Men er ooit is opgekomen de ene mens een Slaaf te laten zijn van de ander.
Slavernij bestaat nog steeds op vele terreinen, ik blijf het een gruwel vinden.
Het openboek...
Afbeelding

Plaats reactie