Weer VS-ambassadeur Den Haag

DAGELIJKSE KLEINE EN GROTE DINGEN

Plaats reactie
Bericht
Auteur
wout
Berichten: 1544
Lid geworden op: 10 nov 2013, 23:17

Weer VS-ambassadeur Den Haag

#1 Bericht door wout » 27 mar 2014, 14:32

bron;nos ,nl

Weer VS-ambassadeur Den Haag

Voor het eerst in 2,5 jaar krijgt de VS weer een ambassadeur in Nederland. Vlak voor de komst van president Obama naar Nederland heeft de Senaat ingestemd met de benoeming van Timothy Broas. De advocaat en fondsenwerver voor president Obama is de opvolger van Fay Hartog-Levin, die in september 2011 vertrok. De post werd sindsdien waargenomen door zaakgelastigden.
Broas (1954) werd twee jaar geleden al voorgedragen, maar het Witte Huis trok die voordracht later in omdat hij was aangeklaagd voor rijden onder invloed, te hard rijden en verzet bij zijn arrestatie.
Een jaar later droeg Obama hem opnieuw voor. De zware aanklachten waren inmiddels van tafel. Broas was alleen schuldig bevonden aan een kleine verkeersovertreding.
Fondsenwerver
Broas is een topadvocaat. Als fondsenwerver voor Obama haalde hij honderdduizenden dollars op. Voor de verkiezingscampagne in 2008 bracht hij meer dan 200.000 dollar bijeen, voor Obama's herverkiezingscampagne in 2012 zelfs ruim 500.000 dollar.
In een filmpje waarmee hij zich presenteert aan de Nederlandse bevolking vertelt Broas dat hij Nederlandse voorouders heeft en een liefhebber is van fietsen.
Het is niet ongebruikelijk dat presidenten fondsenwervers belonen met een ambassadeurspost. Obama is daarop bepaald geen uitzondering. Onder meer de benoeming van ambassadeurs in Hongarije, Noorwegen en Argentinië stuitte op kritiek, omdat de belangrijkste verdienste van de betrokkenen was dat ze Obama van geld hadden voorzien.

Deze Obama waar jij zo gek mee bent ,Jean is beslist niet die vriendelijke en lachende man.
Hij is bikkelhard en past de democratie ook aan. zo als het hem uitkomt.
En als de EU niet heel goed bij hun positieve blijven rommelt hij ons zo een oorlog in.

Nee, mijn vriend is het van begin af niet, omdat ik hem voor geen meter vertrouw.
Waar baseer ik dat op, gewoon op wat ik lees en zie over hem, daar trek ik dan mijn conclusie uit.
Verder heeft hij Amerika nog niet veel gebracht. Ook hij besteedt het geld liever aan defensie, dan aan werkgelegenhied.

Afbeelding

Gast

#2 Bericht door Gast » 27 mar 2014, 20:58

Weet je wat ik denk Wout? Dat je als president/politicus altijd moet schipperen tussen de dingen die je wilt doen en waarvan de andere partij niets wil weten. Obama zich toch ingespannen om een soort ziekenfonds van de grond te krijgen bv? Vond Obama er ineens verouderd uitzien. Lijkt mij vreselijk om constant omgeven te zijn door tientallen beveiligers dat je je nergens vrij kunt bewegen br....Altijd maar schipperen!

Gast

#3 Bericht door Gast » 28 mar 2014, 14:01

Ben het met je eens TOOS , hij heeft jaren ingeleverd
Hij schermt zichzelf in de weekends niet voor niets af ,terug in de Fam kring.
Laat mij maar in de tuin werken ,en er niet uitzien dan .
Gr...

Gast

#4 Bericht door Gast » 28 mar 2014, 17:23

Leuk dat jij reageert Jean. Zijn wij het tenminste eens wat dat betreft. Herinner me dat M.P Balkenende jubelend werd ingehaald W. Bosch ook toegejuicht als politicus en niet te vergeten oud burgermeester Cohen ze werden allemaal als politieke zwaargewichten beschouwd. Na jaren van gezwoeg en politiek
verantwoordelijk zijn weer afgebrand door de goegemeente. Leven wij nog maar in een kabouterlandje nog minder inwoners dan sommige staten in de VS. Heerlijk in de zon gezeten vanmiddag thuis met blote benen ben ijdel beetje bijbruinen alvast! Niks geen gedoe met lijfwachten heeeeeerlijk.

Plaats reactie