VERTREKPREMIE

DAGELIJKSE KLEINE EN GROTE DINGEN

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gast

VERTREKPREMIE

#1 Bericht door Gast » 25 feb 2014, 21:12

Onder Turken en Surinamers is een ware run ontstaan op de volledige betaalde en verzorgde terugkeer regeling
Het is nu nog mogelijk om een dure vertrek premie te innen
allochtonen van 45 jaar of ouder die minimaal een half jaar een uitkering krijgen ,op koste van de belasting betaler kunnen terugkerennaar hun vaderland
de Nederlandse staat betaald de tickets en de verhuiskosten voor hun he;e gezin
Ook krijgt de migrant tot aan zijn dood een maandelijkse uitkering van zo'n 600euro of hij nou een baan heeft of niet.
gr ...Jean
graag u mening .
zijn wij nou helemaal gek aan het worden
ook is het fijn om Sinterklaas te spelen ..


Gebruikersavatar
Johanna
Berichten: 4464
Lid geworden op: 10 nov 2013, 20:23

#2 Bericht door Johanna » 25 feb 2014, 22:29


Zullen we dan toch eerst Sinterklaas maar af gaan schaffen.

Misschien dat de regering dan volgt.
Afbeelding

Gast

Re: VERTREKPREMIE

#3 Bericht door Gast » 26 feb 2014, 10:07

Jean schreef:Onder Turken en Surinamers is een ware run ontstaan op de volledige betaalde en verzorgde terugkeer regeling
Het is nu nog mogelijk om een dure vertrek premie te innen
allochtonen van 45 jaar of ouder die minimaal een half jaar een uitkering krijgen ,op koste van de belasting betaler kunnen terugkerennaar hun vaderland
de Nederlandse staat betaald de tickets en de verhuiskosten voor hun he;e gezin
Ook krijgt de migrant tot aan zijn dood een maandelijkse uitkering van zo'n 600euro of hij nou een baan heeft of niet.
gr ...Jean
graag u mening .
zijn wij nou helemaal gek aan het worden
ook is het fijn om Sinterklaas te spelen ..

Gast

Mariet

#4 Bericht door Gast » 26 feb 2014, 10:10

Knettergek Jeanne
Gr.Mariet

Gast

#5 Bericht door Gast » 26 feb 2014, 11:23

WE GAAN NAAR DE VERDOEMENIS .
EN DE (MEDELANDERS ) LIGGEN IN EEN DEUK .
eEN Turkse MAN ZEI MIJ ...WIJ GAAN TERUG HET IS NIET MEER GOED IN Europa ,IN Turkije IS HET BETER .
WAAROP IK HEM ZEI ..

jE BENT HIER MET OPEN ARMEN ONTVANGEN JE HEBT EEN HUIS GEKREGEN MET ALLES EROP EN ER AAN ,,LATER HUIS KUNNEN KOPEN ..
NU GA JE WEG VERHUURD JE HUIS AAN POLEN Bulgaren ROEMEN .
EN DIT IS VOOR MIJ ALS STRONT ALS DANK ...
HIJ KEEK MIJ VREEMD AAN ....
GR...JEAN

Gebruikersavatar
Adam van Rijsbergen
Berichten: 2460
Lid geworden op: 10 nov 2013, 16:32

#6 Bericht door Adam van Rijsbergen » 26 feb 2014, 17:17

Gesubsidieerde volksverhuizingen zijn niet nieuw, de effecten wel.
Na de oorlog zijn honderdduizenden Nederlanders met subsidie naar elders vertrokken.
Het is erg ingewikkeld om daarover een uitgebalanceerde mening te hebben.
Eerst over nadenken, dan kom ik er later op terug.
Alvast een gezellige avond.

Het openboek...
Afbeelding

Gast

#7 Bericht door Gast » 26 feb 2014, 19:15

Dat klopt Adam.
Maar die zijn niet met niets hier aangekomen .
ze hebben niets worden in de watten gelegd want iedereen krijgt Geld in Nederland, en als je de weg goed weet kun je nog meer halen .
En nu wordt de terugtocht betaald en tot de dood verzorgt .
Ook al zijn ze maar kort hier .ze lachen zich te blubber.
Ojee er komt nog een lading vol dit gaat van mond tot mond reclame.
gr...Jean


Gebruikersavatar
Adam van Rijsbergen
Berichten: 2460
Lid geworden op: 10 nov 2013, 16:32

#8 Bericht door Adam van Rijsbergen » 26 feb 2014, 22:12

Waar kan ik het bericht verifiëren hoe e.e.a. in elkaar steekt???
Je kunt moeilijk ins blaue hinein gaan zitten lullen.
Het openboek...
Afbeelding

Gast

#9 Bericht door Gast » 26 feb 2014, 22:40

leg even uit wat je wil verifiëren ????
ik had het uit de telegraaf eergisteren.
Heb het bovenste letterlijk uit de krant overgenomen .
Ik zit niet te lullen...
gr...

Gebruikersavatar
Adam van Rijsbergen
Berichten: 2460
Lid geworden op: 10 nov 2013, 16:32

#10 Bericht door Adam van Rijsbergen » 26 feb 2014, 23:09

Jean schreef:leg even uit wat je wil verifiëren ????
ik had het uit de telegraaf eergisteren.
Heb het bovenste letterlijk uit de krant overgenomen .
Ik zit niet te lullen...
gr...
Prima Jean,
Ik ga het opzoeken. (verifiëren)
Niet jij zit te lullen, dat zeg ik niet, maar ik wil voorkomen dat ik dat doe.
Het openboek...
Afbeelding

Gast

#11 Bericht door Gast » 27 feb 2014, 12:43

Moeilijk onderwerp. In ieder geval gaat men de regelingen versoberen .Ik
heb geen idee hoe het geregeld was/is bv, voor Nederlandse mensen die terug willen keren naar Nederland nadat zij geemigreerd zijn naar Canada of elders en daar jaren hebben gewoond/gewerkt ? Schijnen dan wel veel minder te ontvangen aan AOW. Denk dat men in de loop der tijd regelingen gaat afschaffen en dit nog voor de eerste en tweede generatie geldt. Derde generatie beter opgeleid en veel minder contact met land van hun grootouders zich daar niet echt thuis voelen. Voor de echte gastarbeiders die Nederland zelf hierheen heeft gehaald lijkt me een regeling wel van toepassing. Regeren is vooruit zien en dat wordt steeds ingewikkelder door de grote mondiale en technische veranderingen denk ik als simpele huisvrouw.

Gast

#12 Bericht door Gast » 27 feb 2014, 13:58

Toos
Deden ze dat maar vooruit zien.
ik heb mijn twijfels ,wij zeggen het zo dikwijls tegen elkaar .
gr...

Gast

#13 Bericht door Gast » 27 feb 2014, 14:44

Het giet hier weer!!!!Jean wij staan als burgers aan de zijlijn en weten lang niet alles. Moeten het van de journalistiek hebben en uitspraken van politici. Eén ding weet ik wel dat alles gecompliceerder is dan wij denken. Zie bv Oekraine land ook weer verdeeld .Bevolkingsgroepen die pro-westers zijn en andere pro-Russisch ! Ondanks aanwezigheid van de zg allochtonen hebben wij het toch behoorlijk goed in Nederland. Ben blij dat ik niet in een Afrikaans land leef waar je als homo de gevangenis ik kunt draaien en ter dood veroordeeld kan worden.. Maar.......bij ons is acceptatie ook pas na vele jaren van strijd geaccepteerd. Ben blij dat ik geen politica ben! De eerste gastarbeiders konden nauwelijks lezen en schrijven toen werd ook niet voorzien dat gezinnen over zouden komen. Reken maar dat die families het héél moeilijk gehad hebben hier. Denk je eens in dat je noodgedwongen ineens in een totaal ander land met moeilijke taal terecht zou komen?

Gebruikersavatar
Adam van Rijsbergen
Berichten: 2460
Lid geworden op: 10 nov 2013, 16:32

#14 Bericht door Adam van Rijsbergen » 27 feb 2014, 17:11

Het artikel gevonden Jean,
Wist van het bestaan van zo'n regeling niet af, maar die wordt nu versoberd, wat logisch lijkt in tijden van economische crisis.
Je vraagt je wel af hoe zo'n regeling überhaupt tot stand gekomen is en onder welke regering???
Toos vraagt zich af zo'n regeling elders ook geldt voor Nederlandse spijtoptanten die terug naar Nederland willen.
Bij mijn weten bestaat er nergens in de Wereld zo'n regeling.
Wel ken ik spijtoptanten die op eigenkosten terugkwamen en jaren hebben krom gelegen om die kosten af te betalen.
Ook heeft Toos het juist; AOW krijg je alleen over de jaren dat je Nederlands ingezetene bent.
Een buitenlander die op z'n 40ste naar Nederland komt en blijft tot zijn dood krijgt 27/42ste deel, dat is ongeveer 64%.
Omgekeerd een Nederlander die een aantal jaren elders heeft gewoond wordt ook gekort naar rato.
Heeft men in een ander EU land gewoond, dan worden die jaren betaald door het andere EU land.
Zo heeft een broer van mij 80% NL AOW en 20% FR AOW.
Let wel:
EU AOW krijgt men altijd gewerkt of niet, dat maakt geen bal uit. De ingezetene status is bepalend.
De hoogte van de AOW is in elk EU land verschillend.
In Frankrijk hoger dan in Nederland, in Duitsland lager dan bij ons.
Van andere landen weet ik de verhoudingen niet, maar is ongetwijfeld te vinden op het Net.
Ps: De zogenaamde "oprotpremie" voor niet EU leden bestaat in meerdere EU landen, van Duitsland en Frankrijk weet ik het zeker, in Duitsland voor Turken en in Frankrijk voor Algerijnen.
Het openboek...
Afbeelding

Gast

#15 Bericht door Gast » 27 feb 2014, 17:36

Adam ik ben weer heel wat wijzer geworden .Wat ben ij goed op de hoogte was te lui om het op internet te zoeken. Blijf jij maar waar je bent het giet in Haarlem. Was ik gisteren in het van Goghmuseum en STRALEND weer maar heb geen spijt. Vond het leuk evengoed en ben blij dat ik schilderijen heb gezien maar lang niet allemaal. Veel met mesje geschilderd. Gebruikte de eerste tubes verf die pas in de handel waren. Verf was van slechte kwaliteit toen vandaar dat ze achter glas hangen. Dat wist ik niet nooit bij stil gestaan wat die verf betreft bedoel ik!!Had wel eens wat gelezen wat die oprot premies betreft maar geen idee meer hoe of wat ,is dus niet overal hetzelfde.

Plaats reactie