Oekraïne

DAGELIJKSE KLEINE EN GROTE DINGEN

Bericht
Auteur
wout
Berichten: 1544
Lid geworden op: 10 nov 2013, 23:17

Oekraïne

#1 Bericht door wout » 23 feb 2014, 16:34

Oekraïne

Op een na het grootste land van Oost Europa is een verschrikkelijke machtsstrijd bezig.
Niets en niemand ontziend worden de mensen afgemaakt. Dit doet me denken aan de omringende landen, die
vochten voor hun onafhankelijkheid en er meteen maar een etnische zuivering aan toevoegden.

Het komt er in het kort op neer dan een helft van het volk bij Rusland wil blijven en de andere helft bij de EU.
Poetin, zal er alles aan doen omdat land bij Rusland te houden en de EU belooft ze het EU lidmaatschap.
Weer een onvoorstelbare grote fout van de EU. Wanneer gaan die eens beseffen dat alles zijn tijd nodig heeft.
Nee zij offeren zonder blikken of blozen weer een massa mensen op en een land in burgeroorlog straks.
Ook hier is de geest uit de pan en die krijgen ze er niet meer in. Er blijft over een verdeeld volk in een land

Janoekovitsj, blijkt een grote deugniet niet te zijn, die zich enorm heeft verrijkt en niet in staat is of wil, om
het land “volk “ een betere levensstandaard te geven.

Joelia Timosjenko, is inmiddels vrij en doet natuurlijk weer een gooi naar de macht, zij is een nog grotere
deugniet die alleen op macht belust is.

Vraag me vaker en ook nu weer af, of die landen nu beter af zijn dan onder het sovjet regime.
Natuurlijk wel roepen we met z’n allen, nu ze bij de EU zijn, kunnen ze gaan en staan waar ze willen.
Maar de armoede is nog even groot of nog groter in veel landen. Wel kunnen ze bv in Nederland
komen werken om daar door malafide uitzendbureaus uitgeknepen te worden.
En de Nederlandse regering weet dat, roept dat ze er wat aan doen, maar laten ondertussen oogluikend toe.
De EU geeft enorme subsidies aan die landen, maar die komen bijna altijd in de verkeerde zakken terecht.
.

Afbeelding

Gast

#2 Bericht door Gast » 23 feb 2014, 17:01

Ja wout
het is me het wereldje wel
De machthebbers denken allemaal dat ze God zijn .ze zijn er nog geen fam van ,,zegt mijn Man altijd.
Het zijn levens grote bandieten .
En hier sluiten ze ogen en oren ..de tijd om mensen voor de gek te houden is voorbij
gr...

Gebruikersavatar
Adam van Rijsbergen
Berichten: 2460
Lid geworden op: 10 nov 2013, 16:32

#3 Bericht door Adam van Rijsbergen » 23 feb 2014, 19:41

Wout,
Voor deze keer ben ik het 100% met je eens.
Machtswellustelingen, die maar één ding voor ogen hebben.
Ike, ike, ike en de rest kan stikken, wie het ook is.
Het trieste van al is; Het Volk trapt er nog in ook.
Het openboek...
Afbeelding

Gast

#4 Bericht door Gast » 24 feb 2014, 20:35

En dan te bedenken dat het land maar een paar uur vliegen hier vandaan is!! Die landen moeten de tijd krijgen om een democratie te worden hoe lang hebben wij er wel niet over gedaan? Door alle digitale kanalen zal het heus wel wat sneller gaan dan in het oude Europa! Wij zijn aan het veramerikaansen weet niet of dat wel zo goed is met alles. De gezondheidszorg daar voor de minder bedeelden een ramp! En over corruptie gesproken schijn bij ons ook voor te komen. En wat te zeggen van het bankwezen de TOP die met miljoenen naar huis gaat en de gewone spaarders die soms naar hun centjes kunnen fluiten? Ook niet alles denk ik dan maar.

Gast

#5 Bericht door Gast » 24 feb 2014, 21:22

Ze weten het van
hier ook Toos maar grijpen niet in
grote honden bijten elkaar niet
gr...

wout
Berichten: 1544
Lid geworden op: 10 nov 2013, 23:17

#6 Bericht door wout » 07 mar 2014, 22:34

Oekraïne

De russen nemen de Krim even terug zoals nu blijkt.
Maar het vervelende van die berichten is altijd dat je niet weet wat je nou moet geloven.
Het enige dat duidelijk is, dat de Russen er wel degelijk zijn,
om zogenaamd hun mensen te beschermen, zeggen ze.
Vraag me dan af welke mensen, zij de pro Eussen worden toch niet bedreigd.

Het enige duidelijke voor mij is, dat dit niet goed gaat aflopen.
Een oplossing is er voor als nog niet en die moet ook van de mensen daar zelf komen.
Al die sancties waarmee nu door de EU gedreigd wordt is toch een wassen neus.
Zij hebben er aan bij gedragen dat daar nu deze situatie is ontstaan.
Ik vind het een beangstigende situatie daar.
Afbeelding

Gast

#7 Bericht door Gast » 08 mar 2014, 14:57

Wout
Je hebt het gisteren kunnen lezen in de krant..of
Oorlog over Europa ..of vrede over Europa
De rest zijn deugenieten.
gr...

Gebruikersavatar
Adam van Rijsbergen
Berichten: 2460
Lid geworden op: 10 nov 2013, 16:32

#8 Bericht door Adam van Rijsbergen » 08 mar 2014, 15:52

Omdat de politici de economische malaise niet aankunnen en/of niet weten op te lossen,
is het altijd weer wapengekletter.
Het ziet er niet goed uit, al lijkt me een oorlog voorbarig.
Anders dan in het verleden:
Zowel in Oost als in West willen de mensen geen oorlog.
In het verleden trokken de leiders zich daar niets van aan.
Door de moderne media kunnen de leiders de publieke opinie niet meer negeren, hoop ik
.
Het openboek...
Afbeelding

wout
Berichten: 1544
Lid geworden op: 10 nov 2013, 23:17

#9 Bericht door wout » 08 mar 2014, 23:37

Guy Verhofstadt, voormalig eerste minister en momenteel liberaal fractieleider in het Europees parlement, amuseert zich duidelijk te pletter in Straßburg en Brussel. Sinds zijn vertrek uit de Belgische politiek lijkt de man – nog meer dan ooit – al zijn duivels te hebben ontbonden. Iedereen die ageerde tegen het Europese project of kritische vragen stelde over de wegen die dat project insloeg, kreeg een agressieve, arrogante Verhofstadt als antwoord.
Heden wil Verhofstadt dat Europa sancties opstart tegen Hongarije. Onlangs keurde het Hongaars parlement immers grondwettelijke hervormingen goed die volgens tegenstanders de Hongaarse democratie in gevaar brengen. Deze hervormingen waren dan ook ‘een gevaarlijke erosie van democratische instellingen en politieke vrijheden’ volgens Verhofstadt.
Het is niet de bedoeling een standpunt voor of tegen deze hervormingen in te nemen, maar is het toch niet zeer interessant dat de liberale fractieleider het op die manier stelt? We zouden net hetzelfde kunnen zeggen over de Europese inmenging indien de Europese Unie werkelijk sancties zou opleggen tegen Hongarije. Dit land, uiteindelijk nog altijd soeverein omtrent zijn binnenlandse politiek, zou door dergelijke sancties net zijn democratie beperkt zien. De Europese Unie heeft het recht niet om zich te bemoeien met interne Hongaarse aangelegenheden. Zeker wanneer de regering van Viktor Urban twee derde van de Hongaarse bevolking achter zich heeft staan.

En nu de Oekraïne weer, waar ze zich mee bemoeien en niets mee te maken hebben.

Straks zal blijken dat Mark Verheijen van de VVD legendarische woorden heeft gesproken een half jaar terug.
Guy Verhofstadt is veel gevaarlijker voor de EU of Europa dan Wilders.

Bron; tegenstroom
Afbeelding

wout
Berichten: 1544
Lid geworden op: 10 nov 2013, 23:17

#10 Bericht door wout » 14 apr 2014, 16:55

Oekraïne vraagt om VN-macht

KIEV (ANP) - Oekraïne heeft gevraagd om een VN-vredesmacht in het onrustige oosten van het land.
De Oekraïense interim-president Oleksandr Toertsjinov heeft dat maandag gezegd, nadat hij met VN-secretaris-generaal Ban Ki-moon had gesproken.
Pro-Russische opstandelingen hebben in tal van steden overheidsgebouwen bezet. Oekraïne wil ze verdrijven, maar lijkt daar nog mee te aarzelen.
Volgens Toertsjinov zouden de Oekraïense veiligheidsdiensten in samenwerking met de VN-macht een ,,antiterroristische operatie'' kunnen uitvoeren in het oosten van het land.

Oekraïne vraagt om VN-macht, deze vraag alleen al is beangstigend.

Weer een land naar de knoppen, door onderlinge verschillen, anti en pro Russisch.
Een volk van een land dat elkaar gaat afslachten en haten en de schuldige wassen hun handen in onschuld.
Een van die mede schuldige is de EU, samen met de USA. Uit puur eigenbelang en grootheidswaanzin gaan
ze een volk beloftes doen (de EU ) die ze nooit waar kunnen maken.
Ze steken er miljarden euro’s in en dat zal uiteindelijk gebruikt worden voor wapens en weggesluisd door
foute leiders. Een paar cent zal terecht komen.
Arm volk waarvan straks de helft op de vlucht slaat en niet naar Rusland.
Daar zullen dan ook weer miljarden aan noodhulp naartoe moeten.
Dit alles was niet nodig geweest indien de EU bestuurd werd door mensen met hersens en een sociaal gevoel.

En geloof me maar Adam er komt oorlog van, omdat ze uiteindelijk geen kant meer op kunnen.
Dan gaan ze oorlog voeren en alles platgooien, duizenden doden zullen er vallen.
Daarna gaan ze dan weer samen alles opbouwen en zo de economie voorttrekken, om na 150 jaar
weer op hetzelfde punt te staan als nu.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Adam van Rijsbergen
Berichten: 2460
Lid geworden op: 10 nov 2013, 16:32

#11 Bericht door Adam van Rijsbergen » 14 apr 2014, 20:03

Hierin ben ik het geheel met je eens Wout,
Een VN vredesmacht zal Oekraïne niet lukken, want Rusland heeft in de UN veto recht.
Dat gaan ze gebruiken.
Wat Poetin bezielt is me overigens ook een raadsel???
De ins en outs van de USA en de EU zijn genoegzaam bekend, of die moeten ook nog een verborgen agenda hebben.
Het openboek...
Afbeelding

Gast

#12 Bericht door Gast » 14 apr 2014, 21:06

Ad, ik begrijp wel wat Poetin bezielt wil weer een grote Sovjet Republiek stichten .De Krim ligt strategisch fantastisch voor hem bv. Geen landen als buren die zich aan willen sluiten bij Europa in de toekomst. De Russische ziel anders dan die van ons denk ik. Heb zo het idee maar zal nooit te weten komen of het waar wordt dat de U.S. over een x aantal jaren niet meer de grootmacht zal zijn .China Rusland en ook Africa zullen op den duur de touwtjes op het wereldtoneel in handen krijgen'


Vind het een heel nare toestand momenteel en hoop maar dat de vlam niet in de pan slaat straks weer een oorlog. Vrolijk wordt een mens er niet van de burgers zijn de klos altijd .

Gast

#13 Bericht door Gast » 14 apr 2014, 21:30

Ook ik vraag me dagelijks af waar gaat het naar toe ,oorlog ...heel de wereld staat op zijn kop angstaanjagend ...

dit kan hier ook nog wel bij .
wanneer stoppen dezen koppen?
gr...


..............................................Afbeelding

Gebruikersavatar
Adam van Rijsbergen
Berichten: 2460
Lid geworden op: 10 nov 2013, 16:32

#14 Bericht door Adam van Rijsbergen » 14 apr 2014, 22:01

TOOS schreef:Ad, ik begrijp wel wat Poetin bezielt wil weer een grote Sovjet Republiek stichten .De Krim ligt strategisch fantastisch voor hem bv. Geen landen als buren die zich aan willen sluiten bij Europa in de toekomst. De Russische ziel anders dan die van ons denk ik. Heb zo het idee maar zal nooit te weten komen of het waar wordt dat de U.S. over een x aantal jaren niet meer de grootmacht zal zijn .China Rusland en ook Africa zullen op den duur de touwtjes op het wereldtoneel in handen krijgen'


Vind het een heel nare toestand momenteel en hoop maar dat de vlam niet in de pan slaat straks weer een oorlog. Vrolijk wordt een mens er niet van de burgers zijn de klos altijd .
Het eerste deel staat zo vast als een huis Toos,
En laten we ook India niet vergeten.
Dat in al die landen meer welvaart komt, is ze van harte gegund.
De vraag is: wat gaan ze ermee doen en wie gaan ervan profiteren, daar ligt de beangstigende vraag.
China b.v. geeft nu al vele miljarden uit aan wapentuig, waarvoor???
Wat gaan ze doen met de welvaart in Afrika???
De EU zou een verband (unie) moeten zijn voor welvaart en vrede, maar nu begin ik eraan te twijfelen.
Als al die EU landen ook nog uit elkaar vallen, ja dan, dan zijn we nergens meer.
Dat hoop ik niet mee te maken.
Ja; de burgers zijn altijd de klos, maar zijn ook niet vrij te pleiten.
Het lijkt wel of de massa naar oorlog verlangt, dat zie je toch overal.
Zelfs sport is tegenwoordig oorlog, moord en doodslag.
Het openboek...
Afbeelding

Gast

#15 Bericht door Gast » 14 apr 2014, 23:02

Ach Jean denk dat echt niet elke politicus alleen maar aan zijn inkomen denkt. Lijkt mij een snertbaan je doet het nooit goed en heel veel werken hard familieleven komt vaak in de knel. Ga er maar aan staan.
Ben blij dat ik hier woon vergeleken bij andere Europese landen hebben wij het goed. - Ad de wereldmachten gaan kantelen India mensen soms stinkend rijk anderen kennen bittere armoe. Nadeel van tv en internet is dat je zoveel kunt zien je wordt er beroerd van. En waarom? Vreemde godsdiensten levensbeschouwingen aan de andere kant ook geweldige dingen. Mensen zijn rare wezens.

Plaats reactie