4 Mei

BORRELPRAAT
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Johanna
Berichten: 4464
Lid geworden op: 10 nov 2013, 20:23

4 Mei

#1 Bericht door Johanna » 17 mar 2014, 18:56


Het zal Werkendam weer eens niet zijn.
Vanwege Christelijke overtuiging mag er op Zondag 4 Mei geen dodenherdenking gehouden worden.

Hoe dat zal gaan zal mij benieuwen.
Laten we 2 maal iemand komen voor een dodenoverdenking ,
wat gebeurd er met de bijpassende muziek, komt de ene keer wel een muziekkorps, de andere keer niet.
Denk ik aan de vereningingen en de scholen.

Ik heb zoiets van, voor diegene die zondagavond nog ter kerken willen ,ga.
Voor diegene die naar dodenherdenking willen, ga.
Ten eerste zijn om 20.00 uur alle kerken gesloten, ook op Zondagavond in Werkendam
Denk dat je niet Christelijker kunt zijn, dan gewoon op 4 Mei onze doden te herdenken, en niet door allerlei protesten aan te dragen en zodoende je op 4 Mei behoorlijk te ergeren .

Iemand een andere mening?

Afbeelding

Gast

#2 Bericht door Gast » 17 mar 2014, 20:44

Dat mag dan niet vanwege de Zondags rust ..begrijp ik het goed.

het kan dan niet naar 3 mei verschoven worden ???
zomaar een gedachten
gr...



Gast

#3 Bericht door Gast » 17 mar 2014, 21:29

Zo zien we maar weer hoe moeilijk het is om iedereen te vrede te stellen. Denk dat er veel orthodox christelijke mensen in jullie plaats wonen?? Dan is de zondag echt een geheiligde rustdag. Een dodenherdenking is een plechtig gebeuren en het is goed om bij alles eens stil te staan. Ik zie het probleem ook niet Jeanne .Hebben jullie een verstandig stadsbestuur? Komt er misschien een oplossing. Ik ben wel benieuwd hoe het afloopt.


Ik kom van de week nog wel eens een gezellig glaasje drinken en kwekken in het café vandaag dus niet. We hebben nu onze ernstige dag zeker!

Gebruikersavatar
Johanna
Berichten: 4464
Lid geworden op: 10 nov 2013, 20:23

#4 Bericht door Johanna » 17 mar 2014, 21:44


Volgens de berichten bij het journaal houden ze nu 2 herdenkingsdagen.
3 en 4 Mei.
Afbeelding

Gast

#5 Bericht door Gast » 23 mar 2014, 19:30

Dat is dan een wijze gulden middenweg.
Gr...JEAN

wout
Berichten: 1544
Lid geworden op: 10 nov 2013, 23:17

#6 Bericht door wout » 23 mar 2014, 22:38

President Xi
In Nederland is geen sinecure, voor het eerst krijgen wij bezoek van een Chinese leider.
Ik dacht laat ik toch eens een kijkje gaan nemen en kreeg het lumineuze idee om heel dicht in de buurt van de protesteerders te gaan staan. Nou dat heb ik dan geweten ook, helemaal niets gezien.
Wie houdt het nou voor mogelijk dat wij hier in Nederland verrast worden met grote schermen, zodat Mr XI niet kon zien, dat er in Nederland mensen protesteren tegen zijn komst.
Ik raak hiervan werkelijk van het padje en neem er maar een flinke borrel op, proost.

Jean, een prachtig terrasje, mooi in het groen. Daar ga ik niets aan veranderen, dat lossen we wel op met “die “ schermen als het nodig is en een paar daarvoor bestemde parasols.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rita
Berichten: 1214
Lid geworden op: 26 dec 2013, 19:59

#7 Bericht door Rita » 23 mar 2014, 22:54



Wout ik ben het met je eens . Waarom alles zo afschermen zijn we dan in Nederland zulk agressief volk. Jammer van al je moeite.

Zullen we er nog één nemen . Het groene terrasje moeten we maar even vergeten. Maar op de bank in het café plaatsnemen.
Afbeelding

Gast

#8 Bericht door Gast » 23 mar 2014, 23:04

En zo zien we weer hoe wij ervoor staan , de werkelijkheid mag niet gezien worden.
We stellen toch ook geen moer voor voor hun.HET VOLK
Maak je maar niet druk gelukkig gaan ze ook in hun blote K...net als wij
Gr...Jean

Gast

#9 Bericht door Gast » 24 mar 2014, 17:19

President Kennedy doodgeschoten tijdens autorit, vriendelijk zwaaiend naar de mensen. Theo van Gogh neergestoken Pim Fortuyn doodgeschoten Wij als volk misschien niet zo agressief maar een losgeslagen enkeling kan veel kwaad doen. Is wel een toestand maar vergeleken met de oorlogstijd lijken me een paar dagen gedoe geen echte ramp. Zag er wel allemaal surrealistisch uit. Ben blij dat wij gewone stervelingen op ons gemak een drankje kunnen nemen in ons eigen café.Niemand die in je tas snuffelt. Trouwens er zit niet veel in de mijne! Vanmiddag poosje op eigen terrasje gezeten wel met vest aan . Ik hoop dat we gauw eens kunnen lunchen op ons eigen caféterras ziet er leuk uit. Maandje of twee wachten maar? Kunnen we in zomeroutfit komen dames ik wil mijn glitterrok wel eens aan!

Gast

#10 Bericht door Gast » 24 mar 2014, 19:08

We gaan zorgen dat we een terras verwarming krijgen.
Kunnen we eens allemaal bij praten.
Wat Obama betreft moet er niet aan denken dat er ook maar iets gebeurd ,
Net wat Toos schrijft ,een onverlaat , kijk even terug koninginnedag
Moet er niet aan denken..
Gr...

Gebruikersavatar
Johanna
Berichten: 4464
Lid geworden op: 10 nov 2013, 20:23

#11 Bericht door Johanna » 24 mar 2014, 19:14


Ben jij zo`n fan van Obama?
Afbeelding

Gast

#12 Bericht door Gast » 24 mar 2014, 19:17

Wat jammer Map ben je handig met naald en draad? Kan je er nog eentje maken! Of ga naar de kringloopwinkel maar geen zwarte met glitters kopen lopen we met hetzelfde rond. Kom vanavond niet meer naar het café vanmiddag met vestje aan in de zon gezeten boekje gelezen wat mos verwijderd.Vanmorgen naar de fitness was hard werken probeer wel eens te smokkelen met de tijd maar streng toezicht vandaag! Wel gelachen daar. Heb voor mijn doen veel tv gekeken Al die helikopters en versperringen! Je weet niet wat je ziet ben blij dat ik veertien dagen terug gezellig met de museum bus ben mee geweest al dei beveiligers de hel dag om je heen br...Jullie hebben ook allemaal een mail gehad van Jan om ons aan te sporen mee te doen. We wachten het maar af maar niet iedereen is schrijverig maar wel lezerig ,twee nieuwe woorden. Zet een foto hier als je met een nieuwe rok geslaagd ben!!

Gast

#13 Bericht door Gast » 26 mar 2014, 18:27

Ik vind het wel logisch dat in deze tijd de hooggeplaatsten goed beschermd moeten worden als ze op bezoek komen.
Het verleden heeft het ons geleerd dat het nodig is.
Het zijn van die nare tijden tegenwoordig.
En wat de zondagsrust betreft op 4 Mei, dat moeten we respecteren.
De dodenherdenking kan gemakkelijk op Maandag of op Zaterdag.

Gebruikersavatar
Johanna
Berichten: 4464
Lid geworden op: 10 nov 2013, 20:23

#14 Bericht door Johanna » 26 mar 2014, 19:03


Kom hier maar een kop koffie drinken.
Hier alleen maar een paar kleine buitjes gevallen, elders zware buien met hagel.
Manlief ;eindje; wezen fietsen, kwam drijfnat thuis, kon zich niet meer warm fietsen.
Dus, warm eten en naar bed.
Afbeelding

Gast

#15 Bericht door Gast » 26 mar 2014, 19:35

Johanna schreef:
Ben jij zo`n fan van Obama?
Ja Jeanne ook van Kennedy ook van Clinton.
,heb ook aan het graf van Kennedy gestaan.
De Tranen rollen daar over je wangen.heb ook heel die route gelopen .
Zo ben je weer een beetje op de hoogte van mij.
Gr...

Plaats reactie