asielzoekers

BORRELPRAAT
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Johanna
Berichten: 4464
Lid geworden op: 10 nov 2013, 20:23

asielzoekers

#1 Bericht door Johanna » 16 feb 2014, 23:09

Elk weekend staat er bij ons in het winkelcentrum een buitenlandse jongen
alleen maar te staan. Hij is niet lastig, doet geen verkeerde dingen.
Hij krijgt van meerdere mensen wat kleingeld.
Waar hij vandaan komt weet ik niet, mag blijkbaar niet werken.
Komt wel met een auto, heeft een nieuwere smartfone.
Ik heb zoiets van, vraag een werkvergunjng aan en ga gewoon werken.

Jullie mening??

Afbeelding

Gast

#2 Bericht door Gast » 17 feb 2014, 10:43

Wat is dat werken als ze met een auto komen van mij geen cent ,maar ja de mensen jammeren wel van de andere kant gaan ze geld geven .
Trouwens je mag niet zo maar (schooien) hier in de binnen stad stond een man ,die werd zo brutaal dat hij om een euro ging vragen hij haalde buiten zijn inkomen van de staat ,,300 euro op per week x 13 weken =3900euro per 3 maanden. nou jij dan ik .
gr...

Gebruikersavatar
gerda
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 nov 2013, 21:27

asielzoeker

#3 Bericht door gerda » 17 feb 2014, 21:17

ach Johanna,
hoe weet je nou dat het een asielzoeker is?Omdat het een buitenl.jongen is?
Asielzoekers mogen toch niet werken. Krijgen geloof ik een bedrag p.dag.

En zoveel jonge mensen hebben zo wie zo geen werk.
oud sen.web lid.
weduwe

Gebruikersavatar
Adam van Rijsbergen
Berichten: 2460
Lid geworden op: 10 nov 2013, 16:32

#4 Bericht door Adam van Rijsbergen » 17 feb 2014, 21:46

In de Haarlemsebinnenstad behoort het volgens een enquête tot de top 3 van ergernissen van de bewoners en winkeliers.
Onze gemeente doet er lustig aan mee.
Voor 80 euro per jaar krijgt men een vergunning om zijn kunsten te vertonen.
Ze moeten zich dan wel om het kwartier verplaatsen, waar natuurlijk niets van komt.
Het zijn allemaal lieden die de Nederlandse taal niet beheersen, waaronder enkele die Engels spreken/verstaan.
De meesten maken muziek (of wat er voor door moet gaan), vertonen kunstjes of houden alleen hun hand op.
Wij zijn dat niet gewend, maar 50 jaar geleden zag je het in andere Europese steden overal.

Het openboek...
Afbeelding

Gast

#5 Bericht door Gast » 17 feb 2014, 22:32

Ik kom er nooit achter hoe het zit. Bij een supermarkt staat wekelijks, al een paar jaar, een keurig geklede en gekapte mevrouw die het straatjournaal verkoopt. Spreekt paar woordjes Nederlands ik krijg er geen hoogte van. Zag toevallig eens een keer dat ze opgehaald werd door een mooie wagen twee straten verder. Toen ik jaaaaaaaaaaaaren geleden voor het eerst in Parijs kwam was ik ontdaan door het zien van de clochards die onder de bruggen en op straat sliepen, was hier nog niet aan de orde toen of een zeldzaamheid. Net zo vreemd vonden wij het,jaren geleden, om op de tv te zien dat er voedselbanken waren in de VS
welterusten of goedemorgen!!

Gast

#6 Bericht door Gast » 17 feb 2014, 22:55

Nederland en voedsel banken ?????
Er komen steeds meer klachten van.
2 mensen die samen werken ,een groot huis hebben gekocht .die door de cricis onder water staan .die mogen naar de voedsel bank .
is het daarvoor .????
De ( medelanders ) die er naar toe komen en maar de helft nog niet eens ervan gebruiken gooien of alles weg of gaan zelf delen .
ik ging om kwart voor 5 een brood bij halen ,er stond een pallet vol brood
In de winkel lag totaal niets meer ,dus ik vroeg erom nee er was geen brood meer .
En die pallet dan ,nee die was voor de voegselbank ,nou ja de winkel is toch tot 6 uur open zei ik .
nee en nog eens nee, ik kon geen brood KOPEN .
gr...


Gebruikersavatar
Adam van Rijsbergen
Berichten: 2460
Lid geworden op: 10 nov 2013, 16:32

#7 Bericht door Adam van Rijsbergen » 17 feb 2014, 23:00

TOOS schreef: Toen ik jaaaaaaaaaaaaren geleden voor het eerst in Parijs kwam was ik ontdaan door het zien van de clochards die onder de bruggen en op straat sliepen, welterusten of goedemorgen!!
Ja Toos,
Maar dat waren wel Parijzenaars.
Nu komen ze van All over the World.
Er zijn nu eenmaal veel vreemde vogels op deze planeet.
Het "probleem" lijkt mij een 'uitdaging' voor de generaties Na ons.
Het openboek...
Afbeelding

Gast

#8 Bericht door Gast » 18 feb 2014, 14:53

En in Italië dan daar liggen de ( oude vrouwtjes ) in elkaar gedoken op de bruggen, in wezen zijn het allemaal jonge jongens .
Als het echt oude vrouwtjes zijn hoeven ze niet zo in elkaar gedoken te liggen .
ook wij hebben ze in de dozen zien liggen ,als ze daar voor kiezen mij goed .
gr...

Plaats reactie